• Filipa

Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?

Lutar at brostoperation i host, A till full B, koksalt eller gelehallon anat.

Bor i Stockholm. Funderar just nu pa Clinique Esthétique eller Victoriakliniken. Men kan inte bestamma mig..

Har aven funderat pa Kosmetisk kirurgi i Falkoping, for att dom ar sa billiga (33.800kr for gelehallon) jamfort med Victoria (49.000), dock kanns det onodigt langt borta om man ska dit pa aterbesok osv. Jag vet varken in eller ut..

Som jag forstatt det ar Charles pa Viktoriakliniken nmycket duktig och erfaren, men aven den dyraste?
    Vad kostar Clinique Esthétique (koksalt resp. gelehallon)?

Over allt tycker jag att man laser om kvinnor som fatt mycket lyckade resultat med Charles. Har inte hittat ett enda inlagg (passagen, brollop, platiskforum m.lf) dar ngn skrivit om ett misslyckat ingrepp pa Victoria kliniken. Och det ar ju bra..

Den enda jag last om som gjort sin operation hos Clinique Esthétique ar "blasippa".

Sa, jag behover hjalp att valja klinik! Har an sa lange inte gatt pa konsulat till ngn av dem, ska ga till bada och antar att jag valjer den som kanns bast.

Men vad tycker ni?
    Erfarenheter av dessa tva kliniker?

TAck pa forhand!

• Svar på tråden Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?
  • regnbågen

Filipa:

Vad jag menade med att jag var förvånad över deras sätt var att jag är mkt positivt överraskad hur väl dom tar hand om mig och hur bra saker och ting fungerar på den kliniken. Inte minst sagt komunikationen emellan dom som arbetar där. Skulle jag behöva ge dom betyg skulle dom absolut få 10 av 10! Dom är lite dyra men wow vad det var värt. (I alla fall för mig).

Hoppas du hittar din väg i klinikjungeln,

Kram =)

• Åhsa

Hej Filipa,
    nej de använder bara koksalt, även om de har skrivit om de olika implantaten på hemsidan..det är mest för att beskriva alla som finns. jag kommer att ha snittet under bröstet, eftersom koksalt inte kräver speciellt stort snitt. Dessutom känns det bättre att ha det där, även om det försvinner helt under armen känns det ändå som det kan synas mer där. ingen ska ju titta under mina bröst förutom jag (och sambon förstås!)
    min op kommer kosta 32000, 29000 för op och 3000 för narkos.
    lycka till!

• Filipa

Ahhhh jag kan inte bestamma mig fyyyy.
    32000 kanns ju trevligare an 52000 (inkl forsakring)! Men som sagt.. man ska ju ha dem hela livet.. Ah jag vet varken in eller ut, fyy!

Kanns nu som det enda som aterstar ar att boka konsulat pa bada. Och folja hjartat, eller ngt sant :P

Ahsa & regnbagen,

har ni tagit ngn forsakring? Eller pratade de om den? I sa fall, vilket pris? Kanner att det nog kan vara en mycket smart ide att vara forsakrad mot kapselbildning sa det ar stor risk att det uppstar..

TAck forresten for alla mysiga svar jag fatt!! Kram kram!

• regnbågen

Jag gjorde ju även ett lyft/ förminskade vårtgårdarna så det blev lite dyrare än vad jag hade kunnat hoppats på. Men iaf, en förstoring på victoriakliniken går på 47000 kr. En försäkring mot kapselkontraktion kostar 2000 kr och varar i fem år. (Risken efter ett år är ju minimal så det känns som den räcker)- Dvs, totalt 49000 inkl alla återbesök samt medicin (som du får med dig samma dag som du åker därifrån-)

Fast vet ni flickor! Jag har börjat spara 300-400 kr i månaden (kändes för mig överkomligt) Jag tänkte att om 10 år kanske jag vill göra om ngt och då har jag 36'-48000 kr. Det kommer ju om 10 år inte räcka men absolut vara tillräckligt för att inte känna sig kvävd av den stora summan igen.

Kram på er alla =)

• Tärnansara

Hej!

Jag har en vän som gjort sina på Akademikliniken och hon är hel nöjd. De ser jätte naturliga ut. Jag tror att Akademikliniken bara fått en stämpel p g a att de var med i tv-programmet "Extreme make over". Det blir nog då så stort när ett misslyckande görs. Av alla de som opererar sig så finns det ju självklart folk som inte blir nöjda. Sen är det svårt att definera vad som är ett lyckat ingrepp då vi alla har olika smak och tycke.

Jag själv har valt Akademikliniken och det kostar mig 49 000 inkl försäkring. Jag känner att jag blivit väldigt bra bemött där.

Jag har inte varit i kontakt med några andra kliniker förutom via telefon, men känner att jag ändå bestämt mig!

Lycka till tjejer!
    Kram:)

• Filipa

Du regnbagen,

det later ju stralande! Nar jag finansierat min operation ska jag ga i dina fotspar! :)

Tärnansara,
    vad har du valt for inlagg? Och vad ar det for forsakring du valt

Åhsa,
    sa dom vad forsakring kostade nar du pratade med dem? (och hur lange den gallde osv)

Nu ska jag ga till stranden och sola mina bristningar, kraaamy

• Tärnansara

Filipa

Jag ska lägga in Mcghan style 410, 375cc. Föräkringen ingår i priset hos akademikliniken. Titta in på www.akademikliniken.se och gå in på "Vårt trygghetspaket".

• Åhsa

Hej Filipa,
    jag har nån slags kapselförsäkring som ingår i priset. sen är det relativt billigt att korrigera andra småfel som kan uppstå,,papprena ligger härnånstans men jag kan inte hitta dem!! måste nog börja leta..typiskt mig...
    till stranden? är du utomlands? åååå här är det snö och kallt..grät nästan när termometerna stog på -30 häromdagen... men snart r det sommar! ;)
    kram!

• Filipa

Hihi ja har ar det varmt och gott (34grader)

Kommer dock hem till kyliga sverige den i april *vill inte*

Har ni ngn annan typ av forsakring ocksa? Typ hm.. "trasigt-implantat-forsakring" eller ngt.. Eller kanske man bara bor oroa sig foro kapselbildning.

Har forresten funderat pa om ens forsakringsbolag tacker brosten? Vad tror ni om det? Kan man vanda sig till trygg hansa om en brostet spricker?

Kramis

• sommar4

Jag gjorde min bröstförstoring på Strandkliniken,betalade 37000kr(hallongele)då ingick övernattning och flera återbesök.
    Kan bara säga gott om dem.

• Filipa

sommar4,

Vem opererade dig dar?
    Vilket typ av implantat? Snitt?
    Har du ngn forsakring i sa fall vad gick den pa?

• sommar4

Jag har gelehallon(de har även koksalt)men gelehallon passade bäst på min kropp(är liten och smal)
    De har livstidsgaranti på sina implantat så om man behöver göra om operationen betalar man ej för nya implantat.
    Deras kirurg är kvinnlig och heter Oya.

• Filipa

Vad hander om du far kapselbildning? Ar du forsakrad for det..?

• Cesimón

Skall gora min pa viktoriakliniken, skulle redan opererats i december men skot upp den pga div. anledningar. Nu ar det sensommar/host som galler for min del.

Vilken klin. du an valjer, sa hoppas jag du blir nojd med resultatet och alldeles komplikationsfri! Lycka till!! =)

• Tärnansara

Hej Cesimón!

Hur mycket ska du lägga in och vilket implantat?

• *sussie*

Varning!

Den manliga kirurgen på Clinique Esthétique har tre färska prickar. Alltså har nyligen blivit anmäld för fel.!

• Swing

Jag går hos en mycket duktig och vettig hudterapeut i Sthlm. Hon hade varit med och sett div. plastikoperationer, bl.a. på AK, och verkar ganska insatt i branschen. Det var kul att diskutera med henne. Hon hade (tyvärr) inte mycket förtroende Mats Malm, men jag vet ej exakt varför. Annars nämnde hon inget negativt om några andra.

• Åhsa

Hej allihopa,
    jag är jättenöjd (än så länge) med mats malm som har opererat mig. väldigt omtänksam, både han och de som jobbade där, de tog så väl hand om mig när jag var där!
    ville bara säga det! :D
    jag hoppas det håller i sig...
    vill tillägga att han inte är prickad, han har bara blivit anmäld, och anmälningarna har inte gått igenom..
    men men, jag tycker man ska ta den kirurg man får förtroende för! det ska kännas rätt på konsultationen!
    kram till alla därute

• *sussie*

hej..

jag ber om ursäkt för att jag sa prickad....det var tydligen tre anmälningar.
    Jag vill bara att ni ska vara rädda om er tjejer!

hälsningar S

• Åhsa

*sussie*, det behöver du inte be om ursäkt för! klart vi ska bry oss om varandra! :)
    anmälningar är väl egentligen inte heller helt "okej", menade bara att ibland måste man gå lite på känsla också...
    kram!

Svar på tråden Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?