• Filipa

P-piller: Yasmin 28 & Follimin 28

Hej!

Jag har knaprat Follimin 28 i 6 ars tid. Tror att detta har bidragit till minskad sexlust.

Funderar pa att byta till Yasmin 28, da minskad sexlust endast finns under "ovanliga biverkningar" tillskillnad fran Follimin dar den ligger under "vanliga".
    Dessutom saknar Yasmin biverkningar som: acne, fet hy, nedstamdhet och bla. okad aptit.

Har DU provat Yasmin eller Yasmin 28?
    Fungerar det bra? Vilka biverkningar fick du? Forandrad sexlust?

Tack pa forhand!

• Svar på tråden P-piller: Yasmin 28 & Follimin 28
  • Filipa

Jag ska byta till Yasmin om lite mer an en vecka. Meddelar hur det gar :P

• Filipa

Forrestsen, SadPsychoBitch,

hur lange har du atit dem?

• *Blomman*

Jag åt Yasmin i ett halvår och jag fick brutalt mycket finnar. Hade väl som mest över 50 finnar i ansiktet på en och samma gång.

• Carma

Oj, tråkigt att yasmin inte fungerar för andra. För mig är det perfekt!

• Schnagelina

När jag läser Carmas inlägg så känner jag så väl igen mig själv...
    Alla anledningar som man kommer på om varför man tex helt plötsligt inte har sexlust , varför man helt plötsligt börjar få pms precis innan mens. Jag drog alla de slutsatserna till att jag hade det stressigt i mitt liv, behövde semster, det är en övergående fas osv.

Nu när jag har slutat äta dem och mår så mycket bättre så fattar jag ju hur mycket de har ställt till för mig. Jag har det fortfarande stressigt (jobbar för mycket) men har fått tillbaka sexlust och slipper pms.

Att slippa finnar - visst det är väl bra men till vilket pris?

Ps. glömde en biverkning - hade svamp som en hel kantarellodling hela tiden. Det är helt borta nu.

• Shakti

Jag tror nog att det bästa är att prova, för det är ju individuellt.

Jag har provat massa olika p-piller, men till slut tröttnade jag, så i ett år har jag inte ätit några piller alls. Det äs SÅ skönt tycker jag, kommer aldrig börja igen! Tycker det är hemskt att man ger det till alla unga tjejer, som sen tror att det är normalt att inte ha nån sexlust!

• Filipa

*Blomman* ,

hade du finnar innan? Eller haft tidigare? Jag har namligen aldrig haft finnar och har svart att tro att acne kunde komma om man inte har haft anlag for det (varken pappa, mamma eller mormor har haft det..).. men man vet ju aldrig *peppar peppar*

For ovrigt ska jag borja med Yasmin nasta fredag! I can't wait! Ska bli spannande och se vad som hander hihihihihihihihihi *ivrig*. Ska knapra i 3 man, darefter sluta om det skiter sig eller fortsatta om det kanns bra. Meddelar hur det gar

• Hannaliten

Jag åt Yasmin i nästan ett år men det var inte förrän mot slutet som jag märkte hur mycket de påverkade mitt liv. Jag hade noll sexlust (tror inte jag var "sugen" en enda gång på typ 3 månader) och jag var lättretlig, deppig och tyckte inte något var roligt. Så jag tycker visst att du kan prova, men kom ihåg att biverkningarna inte behöver visa sig så tidigt som efter tre månader.

• lovem

Hej - en fråga som kanske inte hör ihop med TS fråga men med p-piller. Jag har slutat med p-piller, snart 4 veckor sedan. Jag har ätit samma sort i 12 år, så de fungerade bra gissar jag. När jag började äte dem gick jag upp i vikt, och det verkar som jag även går upp i vikt nu när jag slutar med dem. kan det stämma? Hade ju nästan hoppast på att man skulle gå ned lite. Jag känner mig mycket oftare hungrig, så det kanske är därför jag gått upp, men jag försöker hålla igen. Känner mig svullen helt enkelt. Någon med erfarenheter?

• Imperia

Åt Yasmin i över 1 år. Huden blev superfin, inte en finne eller fet hud alls. Håret likaså, fylligt och inte fett. Brösten växte från liten b-kupa till stor c-kupa.
    Dock så blev jag gråtmild och bölade för ingenting. Sexlusten försvann helt! Humöret blev allmänt instabild och jag vantrivdes med mig själv. Ingen större hitt med andra ord. SÅ jag la det här med hormonella preventivmedel helt åt sidan och har nu en kopparspiral jag trivs utmärkt med.

Svar på tråden P-piller: Yasmin 28 & Follimin 28