• norpan79

Festlokal i Ystad trakten

Hej,
    Planerar bröllop om ett år och är ute efter en bra lokal i Ystad med omnejd för ca.90 pers. Är det någon som har några bra tips så blir jag jätte glad om du vill ge dem till mig! Gärna prisuppgifter. Vi vill ha en lokal där man kan ta med egen alkohol.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal i Ystad trakten
  • Bröllop06

Ingelstorps församlingshem rymmer upp till 120 pers tror jag det är. Ligger fint med en härlig trädgård.

• norpan79

Bröllop06; Låter intressant...Har du varit där själv på fest, hur tyckte du då att lokalen var?
    Du vet möjligtvis inte om det finns någon bra restaurang att "catera" mat från?

• Bröllop06

Jag har inte själv varit där på fest men vi har bokat lokalen till vårt bröllop. De som hyr ut lokalen fixar även mat och serveringspersonal om man önskar.

• norpan79

Bröllop06: Det låter ju jätte bra! Vad kostar det att hyra lokalen? Ska ni ha mat via dem?

• Ketchup

Kan starkt rekomendera Erikslunds Bygdegård. Vackra omgivningar stor fin lokal med scen. Du kan kolla mer på denna hemsida biphome.spray.se/erikslunds.bygdegard/

Var på bröllopsfest där för ca 2år sedan och det var väldigt lyckat.

• Bröllop06

Lokalen kostar 1500 kr + 5 kronor per kuvert. Vi ska vår mat via dem, har själva komponerat en meny som de ska laga. De räkande på ett ungefär att det med mat, lokal och serveringspersonal kostade runt 250-300 per person, beroende på vilken mat man väljer. men då var allt inkluderat från tilltugg till tårta. Sen tar man själv med drickat.

Svar på tråden Festlokal i Ystad trakten