• Fru Cinderella

Finnig hy, hjälp!

Jag har aldrig haft finnig hy eller haft några problem alls på den fronten. Förutom mina fräknar, men de är ett helt annat problem.

Men nu har jag fått jätte finnig hy o det är inte speciellt roligt.

Hur går jag för att få fin hy igen?

• Svar på tråden Finnig hy, hjälp!
  • liten-liten

Hm..:

Oj, panik...ja man ska ju vara försiktig med läkemedel. Jag hade ju ett ganska långt uppehåll, 3-4 månader och det avtog inte. Kanske skulle jag ha hållt upp längre, men resultatet av det skulle vara en mycket ärrig hud - jag kan inte låta bli att klämma och klösa finnar. Jag bör nog rådfråga läkare.

• wiicked

Exuviance..

det använder jag just nu mot mina finnar...ny hud kommer fram :)

• Hm..

liten-liten :
    Jo de problemet har man ju förstås, men jag har läst här på BT att ngn en gång undvek spegeln ett bra tag för att på så vis sluta klämma på dessa eländen. Det har jag oxå gjort och resultatet blir ju bättre :) men det är som sagt väldigt svårt..
    Lycka till iaf ;)

• lightfish

Jag använder ett finnmedel som finns på Apoteket, minns inte hur mkt det kostar men inte mer än 100-lappen. Det heter Basiron. Fungerar super för mig de ggr man bara får finnar från ingenstans så här i vuxen ålder :(

• angelinabella

Sola solarium är ett tips.
    då får du fin hy..

• famousfairy

Exuvience eller Roc Purif-AC

• Bens wife

Var får man tag på Exuvience?

• mjukistrollet

jag använer ME produkter, marja entrich (tror det stavas så) det är helt biologiskt nedbrytbart och helt fritt från kemiska grejer. fick lära mig att man inte ska använda något i ansiktet som man inte kan äta. detta kan vara lite svårt att få tag på, säljs på hemmapartyn. men kolla på hemsidan. min hy blir riktigt fin och slät, har haft problem med finnar och fet hy men denna fungerar riktigt bra!

• experten no 1

Har också fått problem med små finnar. Jag slutade med p-piller för några månader sen och har efter det fått olika förändringar. Känner mig som 14 år igen. Har förutom huden också fått otrolig mensvärk. Skit jobbigt! Kan tyvärr inte sola bort dessa ytliga finnar då jag har hudcancer i släkten.

• Amy1

Mixtra inte för mycket med olika krämer och grejer, ibland blir det motsatt effekt. Jag testade apotekets "Time" produkter och de var bara skit för min hy,blev som ett sandpapper i ansiktet och inte var det djuprengörande heller. Var på en riktig ansiktsbehandling idag med ånga och portömning och hela kitet och hudterapeuten skrev ett hudvårdsschema. Tänk jag som upplevt att jag har typisk blandhy, har i stället känslig och reaktiv hy! Lite skillnad det! Så nu har jag inhandlat Decleors hudvårdsprod anpassade för min hudtyp och hoppas det ska göra susen!

• famousfairy

Ben's wife..
    finns på skönhets salonger, de bruka säga om de använder det .. finns 2 ställen jag känner till i stockholm, finns annons i metro/st'holm city. det är skit bra..

• bröllop2006

jag har oxå fått problem med finnar, för första gången i mitt liv & jag är nu 30 år.. blir galen snart.. det kommer minst 2 nya/dag & halva ansiktet är rödprickigt.. ont gör det oxå:(

har förstått att Exuvience ska vara bra & hittade denna sida:

store.yahoo.com/skin-etc/exuviance.html

ingen aning om butiken är bra men priserna var fina iaf:)

Marie

• bröllop2006

nu har jag beställt från skin-etc.. fick massor av Exuvience-produkter för 1000 kr:)(fast det läggs på moms har jag förstått..)

kan medela senare om nån är intresserad av Exuvience-produkter (eller andra hudvårdsprodukter) till ett bra pris:)

M

• Amy1

Jag har testat Decleors krämer nu och jag måste säga att de verkar fantastiska! Inte en finne i sikte och huden är som sammet De kostar visserligen en del, men jag tror faktiskt det är värt det. Så ett tips till er som provat många av de "billigare" krämerna och inte hittat någon som passar!

• Ancher

Du kan också testa att fortsätta som vanligt ett tag. Själv får jag alltid finnar den första tiden i solen på våren. Sedan går det över. :)

• CPH

Hej hopp i solen! Jag har haft problem med dålig hy sedan jag var 20 (är nu 29), pormaskar och alltid några finnar i ansiktet. Har nu, efter tips på forumet varit hos en dermatolog och börjat använda MD formulations produkter. INTE EN FINNE LÄNGRE!!! I love it! och nu har jag nästan glömt bort hur mycket detta störde mig, men det var i alla fall så att jag hade problem med att träffa killar och att de skulle få se mig osminkad.. Inga såna problem längre. hihi. Hoppas du också får ordning på hyn.

Svar på tråden Finnig hy, hjälp!