• Storasystern

Lokal i Stockholm - snälla hjälp!

Hej alla brudar!

En panikartad situation har uppstått och jag behöver hjälp!
    Jag har bokat en festlokal till den 7/10 i år.
    Idag fick jag veta att vårt bröllop krockar med en stor fest (som vi inte kan påverka) där de flesta av min blivandes kompisar är bjudna. Det verkar alltså som om de ska behöva välja vilken fest de vill gå på! Min sambo blev jätteledsen och vill inte att kompisarna ska behöva välja så nu kanske vi måste flytta bröllopet. Ni vet ju själva hur svårt det är att få tag på lokal i Stockholm, så jag är inte så hoppfull...

Min undran nu är: Finns det någon här som har bokat två lokaler men ännu inte avbokat den ni inte vill ha? Skulle jag kunna få överta er "reservlokal"??

Vi vill ha en lokal där man får ha med sig egen mat och dryck i Stockholms innerstad eller närförort, och vi är intresserade av lördagar i September eller Oktober!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Lokal i Stockholm - snälla hjälp!
  • Bröllopstokiig

Vad är det för lokal ni är ute efter? Hur många gäster är ni och vart i stockholm vill ni ha festen? Innerstan?

Vi har också varit ute efter en lokal där man får ta med sig egen mat och dryck och gärna med uteplats, då vi gifter oss under sommaren. De lokaler som vi tyckt varit intressanta är (varav bara en är i innerstan):
    www.welcome.to/skalbygard
    www.jakobsbergsgard.se/
    www.bygdegardarna.se/forening/annawhitlock/
    www.ulvsattrabgf.net/
    www.farstagard.se/

Lycka till!

• Lady Marmelade

www.danderydsgarden.se
    Kulturrum vid Norrabantorget
    Mariahissen
    Långholmens folkuniversitet
    Djursholmsslott
    Djurgårdens kanot/roddklubb
    Änbyslott

• Storasystern

Tack snälla... Vi har bokat Långholmens folkhögskola för fest och Kristinehovs malmgård för vigseln. Och båda de lokalerna är förståss upptagna hela hösten, så det går inte att byta datum...

Vi behöver en lokal som tar 130:- där man får ha med sig egen mat och dryck och vara kvar rätt sent på kvällen.

Någon?

• Storasystern

Äsch, som tar 130 personer menade jag förståss...

• Majs Sthlm

Storasystern

jag kan inte hjälpa dig men vi har ett lite liknande problem. Min far har blivit sjuk så vi kommer troligen att skjuta på bröllopet till hösten istället (hade planerat till senvåren). Har du redan avbokat Långholmen? Jag är väldigt intresserad av 7/10 där nämligen...

Hoppas det ordnar sig för er.

• Storasystern

Majs, verkligen tråkigt med din Pappa. Jag önskar att min kunde var med på bröllopet, men han gick bort för några år sedan. Urtrist.

Det verkar ljusna för vår del, och det ser ut som om vi kan vara på Långholmen den 7/10 iallafall, så vi behåller den ett tag till. Om vi ändrar oss kan jag höra av mig! Jag hade svårt att hitta andra lokaler, men en av dem som var ledig i september-oktober var Danderydsgården. Den är i det mesta likvärdig med Långholmen, men ligger inte lika centralt. Kanske kan vara värt att kolla upp ändå?! Lycka till, jag vet hur hemslt svårt det är...

• Majs Sthlm

Storasystern

(jag är också storasyster...) tack för medkännandet. skönt att det verkar ordna sig för er. Om ni inte behåller 7/10 blir jag jätteglad om du hör av dig! skriv t.ex. på denna tråd så ser jag det!

www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1469491.html

Danderydsgården känns kanske lite långt ut för oss - och vi är i så fall inte så norrorienterade utan mer åt söder el. möjligen väster om det ska vara i förort. men tack ändå!

börjar också fundera på om jag inte vill ha lite mer lyxig/ombonad miljö när det inte är vår el. sommar längre...
    kram m

Svar på tråden Lokal i Stockholm - snälla hjälp!