• Brud-2008

Någon som ska ner i vikt inför bröllopet?

Hejsan!
    Här är en tjej som ska gifta sig i juli 2008 som kämpar med övervikt.
    Tänkte gå ner 20 kg inför bröllopet.

Någon mer som kämpar med vikten?

• Svar på tråden Någon som ska ner i vikt inför bröllopet?
  • Nonika

Ja, du...jag både borde och VILL gå ner. Inte mer än 5-8 kilo, behövs väl inte, men det är nog så svårt ändå.
    Har inte tid att träna, för jag jobbar ofta till 20, och min sambo jobbar 3-skift. Han jobbar eftermiddag ibland, vilket innebär att jag är ensam hemma på kvällarna. Och vi har en 4-åring som behöver tid och rum. Utöver det har vi 3 större barn, som behöver tid, mat och tvättade kläder, läxhjälp och allmänt sällskap, så det känns inte rätt att sticka iväg och träna när jag för en gångs skull är hemma på kvällarna.
    Morgonpromenader går inte heller, för min sambo åker i stort sett alltid tidigare än mig till jobbet, alltså vid 5-tiden. Och innan dess har jag ingen större lust att ge mig ut.

Till råga på allt är jag medlem på ett gym som kostar oss 400:-/mån. Det känns stressande att vara medlem och betala så mycket pengar, när jag inte har tid/ prioriterar det

USCH....eländigt och hopplöst känns det just nu..

• Brud-2008

Ja det förstår jag att det är jobbigt, måste du ha det när du inte tränar då? går det inte att säga upp det?

• Nonika

Jo, visst går det att säga upp, det är 1 månads uppsägningstid. Har funderat på att säga upp det, men det bär emot att göra det, eftersom jag inbillar mig att jag snart ska ha tid att gå dit...och varje gång jag väl kommer iväg på ett pass inser jag hur fruktansvärt roligt och givande det är att träna!

Så det är ett svårt val. Ska ge det till våren, sen säger jag nog upp det eftersom de ändå har mer eller mindre stängt under sommaren, och man själv inte lika stor lust/tid att träna varma sommarkvällar.

• Brud-2008

Okej, då förstår jag, det är jobbigt..

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt inför bröllopet?