• Joppedi 1/7-2006

Slutat röka...gått upp i vikt!

Hej alla, någon som känner igen sig?
    Slutade röka för 7 månader sedan efter 17 år, gick förvånansvärt lätt. Det jag tampas med nu är all kilon som jag lagt på mig, har gått upp 7-8 kg.
    Efter nyår började jag min hårdsatsning för att gå ner dem igen men inget händer. Jag har aldrig ätit så nyttigt som nu och lite godis. Har även bytt ut all pasta till fullkorn, slutat med vitt bröd, syndar godis ibland, förut åt jag godis varje dag. Går på gymmet 4-5 dagar i veckan men inget händer!!!!
    Snart ger jag upp och börjar röka igen, verkar vara enda sättet att gå ner i vikt igen. Vad gör jag för fel? Är det någon som känner igen sig? Hur gör ni?
    När jag köpte min brudklänning var den för stor nu sitter den precis... har inte plats för fler kilon å vill dessutom komma i mina kläder igen!

• Svar på tråden Slutat röka...gått upp i vikt!
  • Sanasol

Min mamma gick upp 15 kg när hon slutade röka för snart 10 år sedan, och enligt läkaren kan det ta ungefär så lång tid innan man blir av med kilona. :( Hon är inte tillbaka där hon var innan fortfarande trots att hon motionerar regelbundet och äter bra!

Svar på tråden Slutat röka...gått upp i vikt!