• Noomi
    Äldre 6 Mar 14:03
    3918 visningar
    45 svar
    45
    3918

    Halmstadbrudar 07

    Jag kommer från Linköping, bor utomlands men ska gifta mig i Halmstad.. så jag kanske kan "hänga" här jag med? :)
    Hur går det med planerna?

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 14:34
    #0

    R&F- Tack för inbjudan, men som du ju vet är det inte ofta jag är i Halmstad. Tack igen för svaren i min andra tråd! :)

    filipelin- Min blivande är Halmstadbo så det är därför. Vill gärna gifta mig vid havet så vigseln kommer ske på stranden. Festlokal har vi dock lite problem med, vilken har ni valt?

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 15:09
    #0

    Ja inte tog det lång tid innan man var beroende, haha!
    Det lät som ett bra pris ni hade fått. Själva är vi bara ute efter lokal där vi kan ordna allt själva, men hittar vi inget som känns rätt blir det nog Slottsmöllan eller Heagård.
    När är det ni ska gifta er? För oss blir det 25 augusti.
    Har ni kollat upp något mer, som fotograf, underhållning och dylikt?
    Många frågor blir det. :)

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 19:16
    #0

    Ja, vi har också funderat på Adde men tror att vi har beslutat oss för Mette Ottosson, väntar på prislista från henne.
    Liveband är något som jag prioriterar, vill ha mycket ös på dansgolvet! :) Har läst mycket bra om Rob & Jim från Falkenberg här på BT så det lutar åt att vi bokar dom.

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 21:45
    #0

    Många frågor från dig också, haha!
    Mettes hemsida är www.mettesfoto.se/
    Där finns kontaktuppgifter i fall du vill ha info om priser och dylikt från henne.

    Rob & Jims hemsida är www.robnjim.se/
    Har inte haft kontakt med dem ännu, men har läst att de tar 6000 för en kväll.

    Strand beror lite på var vi kommer ha festen, men antagligen Tylösand eller Frösakull. Är väl inte hundra på vad vi ska ha för reservplan, en dansbana med tak kanske?

    Den andra tråden är mitt desperata rop efter festlokal, haha! Adressen är www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1493453.html

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 22:02
    #0

    Kanske förstod det på namnet också? ;)
    15 000 var en jäkla massa! Nu vet jag iof inte om 6000 stämmer, det kan ju ha höjts, men mycket mer tror jag inte att det är.
    Här är en tråd om de ifall du inte sett den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m1379417-1.html

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 22:43
    #0

    Då måste du berätta vad som sades imorgon!
    Tur att vi inte ska gifta oss samma datum! :D

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 23:13
    #0

    Ja, jag har bara läst bra kommentarer om dem, och det är nog från 5-6 olika personer, så det bådar ju gott. Sen klantade de ju iof till det genom att göra lite smygreklam för sig själva och sen klanka ner på någon annan som gjorde samma sak, men men.

    Trevlig väckarklocka du har! :) Nej, vi har inga barn. Dröjer några år tills vi har startat upp karriärerna, min blivnade vill dock inte att det ska dröja allt för länge eftersom han börjar känna sig gammal, haha.

    Kommer nog inte vara så jättemycket online imorgon. Har skola på förmiddagen och sen kommer en kompis på besök från Sverige. Men annars är jag är hyfstat ofta.. kanske inte det här veckan bara då pga besöket.

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 23:36
    #0

    Vi studerar i England, så det är för studiernas skull som vi flyttat hit. Kommer flytta hem till Sverige igen till sommaren, ska bli skönt.
    Jag är 25 och min blivande fyller 31 i sommar... jösses så gammalt det ser ut på *papper*, haha!

    Ja, vi hade ju ett gäng 07-trådar, men de flesta är ganska sega just nu. Får väl försöka sparka liv i dom igen.

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 23:36
    #0

    Ja, just det... sov gott! :D

  • Noomi
    Äldre 22 Apr 19:50
    #0

    TheBride- Välkommen, klart du kan hänga här! Vi gav ju upp den här tråden efter ett tag eftersom det verkade vara tunt med Halmstadbrudar... men vi ger den ett nytt försök! :)
    Kommer inte finnas här så mycket förrens nån gång nästa vecka, men sen så ska jag nog kunna medverka lite mer.

    Är väl kanske inte den bästa att ge råd om Halmstad eftersom jag varken bor eller kommer därifrån, men lite kan jag allt.

    filipelin- Nu har även vi bokat bandet, gött! :D

  • Noomi
    Äldre 23 Apr 10:20
    #0

    filipelin - Det blev ju Rob&Jim för oss också... är det enda bandet vi haft i åtanke, har bara inte fått tummen ur och bokat dem ännu, men nu så.

    Lät inte skoj med influensa, uscha! Har tack o lov blivit förskonad från allt vad sjukdom heter. Brukar annars åka på förkylningar så fort jag byter mellan England o Sverige, men inte den här gången.

    Funderar nu mest på vad man kan tänkas ha för catering. Har du några tips?

  • Noomi
    Äldre 23 Apr 15:58
    #0

    Vi var ute och letade efter Susegården, men vi hittade den inte.. haha.
    Vi har bokat Hertz Minne för festen och vigseln kommer vi antagligen ha nere vid havet i Grötvik.
    Blir väl mellanformat på bröllopet, vi räknar med 45-60 gäster... har inte nån stenkoll på det ännu.

  • Noomi
    Äldre 25 Apr 17:02
    #0

    moimukulatt - Välkommen! Kul att vi börjar bli några stycken nu!
    När det gäller planering har vi väl de största bitarna klara, dvs lokal, fotograf och underhållning.
    Catering ska kollas upp till sommaren, likaså klännning. Ska ta en sväng till Danmark för de verkar ha fler märken i min smak där.
    Ringar är under tillverkning... ska förresten kolla upp diamant nu som ska beställas.

  • Noomi
    Äldre 26 Apr 18:39
    #0

    ÅseDecor har jag ingen erfarenhet av, så där kan jag inte hjälpa dig.
    Inte med att sy upp klänning heller förvisso, men jag kan ju tycka till iaf. :)
    Känner du att du har en klar idé (och mönster?) av hur du vill ha klänningen samt lite koll på olika skräddare (kolla rekomendationer) är det väl ett bra sätt att spara in på klänningen. Kul semester också!

  • Noomi
    Äldre 2 May 11:01
    #0

    Hej på er brudar, sparkar lite liv i den här tråden igen!

    moimukulatt- Vi ska gifta oss den 25 augusti. Det är inte hemligt alls, det är bara brudparet som är hemliga, haha!
    Det är ingen som vet om våra planer eftersom vi inte är ringförlovade ännu. Detta kommer dock ske den 23 juni, sen blir det nog liv i luckan. :D

  • Noomi
    Äldre 3 May 14:16
    #0

    Sposa - Klart du kan, välkommen!

    TheBride - Grattis till ringen, du har ingen bild?
    Jag har beställt en lös diamant till min förlovningsring och fick hem den idag, oj oj vad den glittrar! :D
    Nu ska bara ringen tillverkas också, inte lång tid kvar till förlovningen!

  • Noomi
    Äldre 3 May 18:30
    #0

    Jag kommer från Linköping från början, men bor nu utomlands. Vi ska gifta oss i Halmstad för att min blivande kommer därifrån... och det kändes lite mer spännande än Lkpg.
    Studerar just nu och hoppas på toppenjobb i höst! :)

    Vad är det för klänning och ringar du köpt då?

  • Noomi
    Äldre 5 May 15:01
    #0

    sposa - trist med frissan. Har du nagra andra i atanke eller?

    Sjalv funderar jag pa Sjalvfallet, ar det nagon som har erfarenheter fran dom?

Svar på tråden Halmstadbrudar 07