• Jupiter2

www.vinsajten.com Erfarenheter?

Finns det någon som beställt via vinsajten och kan dela med sig av sina erfarenheter? Vi funderar på att skippa att åka till Tyskland och beställa därifrån i stället.

• Svar på tråden www.vinsajten.com Erfarenheter?
  • solpingla

vi kommer att beställa här ifrån och då slipper man ev tullavgift också.
    www.cybeerwine.com/se/indexse.html

när jag var i kontakt med dem fick jag detta till svar :
    -------------------------------------------
    fråga nr 1:
    jag funderar på vad som gäller har sett att beställer man för en viss summa så ingår frakten har jag helt fel då eller?
    svar:
    Då det inte är vi som sköter transporterna av dina varor har vi tyvärr inget erbjudande om fri frakt.

fråga nr 2:
    sen hur blir det om det nu skulle fastna i tullen, vad kommer då att hända? vad ska jag betala om det fastnar i tullen räknas det i % på köpesumman eller? skriver ni gåva på försändelsen? vad ligger max tak på för en beställning?
    svar:
    Vi har i samarbete med EU-Transit leveransgaranti. Det innebär att om dina varor av någon anledning inte kommer fram till dig så skickar vi nya utan extra kostnad för dig. Så länge du är över 20 år och varorna är för privat bruk är det ingen risk för dig att bli åtalad eller få böter.

fråga nr 3:
    får man gå i hop flera stycken och beställa och ta det på en köpare eller är det bättre att alla står med? om jag nu skulle vilja handla för ca 4000kr och vikten enligt vad jag kan se ligger på 80-90kg är det för mycket för att kunna sam fraktas, så beställningen delas?

svar:
    Så länge samtliga personer som beställer är över 20 år och varorna är för privat bruk går det jättebra att sambeställa. Beställningen kan bara stå i ett namn men det är inga problem.

Tveka inte att kontakta mig om det är något annat du undrar över.
    M v h
    Stina
    -------------------------------------------
    har inte riktigt bestämt oss men det lutar åt cybeerwine.com
    mvh solpingla

• Jupiter2

Tack för svaret. När ska ni beställa? Är sugen på att höra hur det gick. Ska in på deras sida nu.

• Jupiter2

Ingen som har beställt vin/sprit via internet och fått leverensen?

• solpingla

jag har beställt nu och det var mycket smidigare än vad jag vågat tro

6 liter röd vin
    15 liter vitt vin
    6st 70isar likör
    48st burk öl á 50cl
    48st cider á 50cl
    total vikt 76kg
    till en total kostanad av 2450kr inkl frakt och jag får nya varor om de skulle fastna på vägen eller om tullen beslagtar min leverans hur bra som helst än så länge är jag super nöjd
    -------------
    lite mer ingående info om när man beställer frakt från EU-Transit vill man bli medlem kostar det 19 euro (179kr vilken man tjärnar in på två beställningar)man behöver inte bli medlem om man inte vill, men skillnaden blev denna för oss 76kg skulle kosta 391kr som medlem och 513kr för icke medlem (vi blev medlem med tanke på att det var början av året och att vi hinner nog beställa flera gånger) och tar man extra garanti för att vara 100% säker på att få varorna utan ev. extra till kommande kostnader så betalar man 6,5% av köpe summan alltå handlar du för 100 EUR blir garantin att kosta 6,5 EUR (i vårat fall vart den att kosta 11,83 EUR)
    jag är hel nöjd alkoholen kostade 181.97 EUR och frakten 41.92 EUR + medlemsskapet 19 EUR + garantin 11.83 EUR
    1 EUR = ca 9,50kr

lycka till!!!!

• solpingla

ps: glömde skriva att lägga till garantin är frivilligt!!!

• Snartså

solpingla: Hur lång tid tog det för att få varorna från beställningsdatumet? Har börjat oroa mig för vi beställde den 14/3 och det verkar inte ha kommit längre än att fraktfirman har hämtat upp de bara!

• gewgaw

Solpingla

Nyfiken, Hur gick det? fick du varorona?
    Hur lång tid tog det?

• solpingla

japp jag har fått varorna och det gick utan problem kommer garanterat beställa mera därifrån ca 3veckor tog det

Svar på tråden www.vinsajten.com Erfarenheter?