• Bröllopstokiig

Kände ni när ni var gravida??

Hej,

har hört från flera av mina väninnor att de liksom KÄNDE i hela kroppen att de var gravida, innan de märkte att mensen var sen, och innan graviditetstest var gjort. Jag och min sambo har nyligen börjat våra försök att få barn, och jag tror att just nu kan jag vara i ägglossningsperioden. Otålig som jag är vill jag såklart att det ska hända något på en gång (ej realistiskt, jag vet), och jag vaknar nu på morgnarna med en förhoppning om att jag ska känna mig "annorlunda" på något sätt: Halsbränna, illamående eller vad det nu vara månde...Efter en lång utläggning: Ni som har varit/är gravida - kände ni då "direkt" att något var annorlunda i kroppen?

• Svar på tråden Kände ni när ni var gravida??
  • Bröllopstokiig

Melody, nu är jag här, ifall du också är på plats! Är mest på lunchen som jag har möjlighet att gå in här.

Maria

• Bröllopstokiig

kanske lite från ämnet men... är det någon som varit med om att mensen försvunnit en längre period när ni slutat med p-piller? Räknade just ut att det var runt 50 dagar sedan sista mens. Har gjort ett gravttest för säkerhets skull men det visar negativt. Får väl göra om det igen men...

• Bröllopstokiig

Har iaf hört att det är rätt så vanligt, så du behöver nog inte oroa dig. Vet dock ej inte hur länge det kan dröja ("normalt sett") innan mensen bör återkomma.

Har du också försökt bli gravid?

• Bröllopstokiig

nix, slutade med p-piller eftersom jag inte mådde bra av dem och eftersom jag tidigare fått höra att jag kan ha fertilitetsproblem och vi "tagit det försiktigt" trodde jag det var lugnt. Naivt jag vet. Ingen katastrof om det skulle varar så - men jag blir ju rätt gravid på bröllopet och det var ju inte tanken kanske.....

• Bröllopstokiig

Jag fick i går reda på att jag är gravid!! Jippie!!!!!!

Har inte kännt några symptom alls. Jag har dessutom kännt efter väldigt mycket, eftersom jag gärna ville bli gravid.
    Det enda jag märkt de senaste 2 veckorna är lite halsbränna.
    Min mens var 5 dagar sen, men jag trodde att den var på g, eftersom jag har haft som mensvärk.
    Denna mensvärk, förklarade barnmorskan, är livmodern som anpassar sig till fostret.

Min lycka är total, och jag sitter på jobbet med ett stort leende på läpparna!!

• Bröllopstokiig

Lycklig gravid, jag har också precis fått reda på att jag är gravid, och jag har också precis som mensvärk. Jag tänkte just ringa en barnmorska och fråga om varför, men nu slipper jag det. Skönt att det är normalt att känna så.

• Bröllopstokiig

Grattis Tummen!!

Visst är det en härlig känsla...

• Bröllopstokiig

Lyckligt gravid - jättegrattis!!!!!!
    Jag är 3 dagar sen, och det enda jag riktigt känner är mensverk ibland (3 dagar) och torrhet i bakre delen av munnen/halsen. Är det som du kännt halsbrännan?? Snälla, jag vill så gärna vara gravid också...provade igår, men bara ett blått streck.
    Hoppas komma efter snart!

• Bröllopstokiig

Jag har haft lätt halsbränna, nästan som sura uppstötningar.

På apoteket sa hon som expidierade mig att ibland tar det upp till en vecka innan man kan se om man är gravid.
    Jag håller tummarna, så får du göra ett nytt test om några dagar.

• Bröllopstokiig

Tack lyckligt gravid!!

• Bröllopstokiig

Jättegrattis till alla er, verkligen skoj! Jag hoppas att min mens som ska komma inom en vecka verkligen håller sig borta...=)

• Bröllopstokiig

Jag fick först o främst en känsla av att "nu är ngt på gång..", och ett par veckor därefter började jag må lätt illa vid alla möjliga konstiga tillfällen. Gravtestet visade dock inget förrän ytterligare en vecka senare.

• Bröllopstokiig

Jag känner igen det där med en känsla av "mensverk" som aldrig blir något, men tvivlar på att jag verkligen kan vara gravid. Slutade med P-piller för några månader sedan och har haft oskyddad sex i cirka tio dagar nu. OM det "bet" redan dag nummer ett, skulle jag kunna känna det redan nu? Verkar otroligt, men jag hoppas ändå...

• Bröllopstokiig

Vi hade också tur vi gifte oss i juni och åkte sedan på bröllopsresa. Jag kan säga att det första jag märkte det på var att brösten blev jätte svullna, först trodde jag att det berodde på värmen och att kroppen höll på att ställa om sig tll ett annat klimat. I vanliga fall sover jag på magen, men det var omöjlig eftersom det gjorde så ont. Sedan märkte jag det på att mensen inte kom. 4 dagar efter beräknad mens tog jag ett test som visade positivt. Sedan om den molande mensverken som komemr och går. Nu är vi i vecka 12 och jag har fått titta på den för första gången. Oj så söt den var. Det är jätte härligt!

• Bröllopstokiig

Jag glömde ta med p-piller på bröllopsresan och nu är min mens över en vecka sen. Vi körde avbrutna samlag(har gjort det flera gånger innan, när jag missat att ta p-piller). Har haft svampinfektion från och till sedan veckan efter bröllopet. Ringde precis barnmorskan för att beställa tid och det första hon sa var 'är du gravid?'

Så min fråga är: Har ni som varit/är gravida haft problem med svampinfektioner?

• Bröllopstokiig

Jag har oxå blivit gravid.Har fått reda på att den kommer i mars,gifte mig i Juni och slutade med mina piller då.trodde ju aldrig att det skulle kunna gå så här fort.Men nu sitter jag här med mitt illamående och e övelycklig.

Svar på tråden Kände ni när ni var gravida??