Hur blir man omtyckt?
har inte läst hela tråden...
Det här med att skaffa nya vänner är knepigt! Jag är ganska nyinflyttad (2 år) och har vänner , mest killkompisar. MEN jag saknar enormt tjejkompisar!! Visst har träffat en och annan som är ok, men för mig är det svåraste att överhuvudtaget lita på tjejer!!! Det är så mycket baktalande bland tjejer så det är knappt man kan tro det!!! Även om jag riktigt skriker efter nya vänner så kan jag inte ta dem till mig. Blir livrädd och slutar ringa, varje gång man festar till det har jag världens ångest över vad man kan ha avslöjat om sig själv... Jag kan ex ha glömt bort att skydda min humor och skrattat åt roliga saker... "Men F-N nu vet de vilken humor jag har...." Det kan de säkert utnyttja mot mig på nåt sätt! haft vänner som ´svikigt mig rejäl förr och sist tog det 6 år innan jag kunde lita på tjejkompisar igen.. Då träffade jag en ny "kompis" som svek otroligt igen.. Det var 4 år sen och jag KAN_INTE_SLÄPPA_DET!
Min poäng här är att, visst man kanske längtar efter vänner, MEN när du hittar tjejer som verkar bra.. avslöja inte för mycket om dig... Det kommer garanterat leda till skit.. SÄtt dig hellre och spana in dem på avstånd och låt de komma till dig efter ett tag. VAr hemlig och få dem intresserade av dig! Låt dem avslöja personligheter till dig INNAN du gör det... Annars kanske du blir som jag... Råkar ut för förlorare och rötägg som inte har IQ nog att fatta hur man ska vara som vän..