sweet saint:
Ja tyvärr är många så upptagna idag av jobb, familj, hus & hem, aktiviteter, hämta och lämna på dagis och allt vad det nu kan vara. Det är inte alltid så lätt att pussla med alla tider, speciellt inte nu då var och varannan är sjuk.
Men jag försöker alltid prioritera mina vänner, de är minst lika viktiga som familj och släktingar. Jag har stundtals bott utomlands och ska till sommaren flytta utomlands igen, så för mig är det otroligt viktigt att bibehålla kontakten med mina nära och kära. För mig är det ganska befängt att vara ointresserad när någon av mina vänner ringer. Det spelar ingen roll hur mycket jag har för mig just då, det handlar om att prioritera och kan inte jag följa med dem så ordnar jag en träff hemma hos mig - i allt kaos
Allt behöver inte vara så stort när man träffas. Under årens lopp har vännerna blivit fler, några har fallit bort, men jag har många fina vänner som står mig så nära. Jag har aldrig förväntat mig att de ska ordna och fixa med allt, utan jag har alltid bjudit till. En vänskap handlar ju om att ge och ta. För sina vänner kämpar man lite extra. De är ju dem man har i vått och torrt, förutom min man då
Att få nya vänner blir svårare med åren, därför att vi nog har blivit lite mer kräsna. Mycket handlar om vad jag själv sänder ut för signaler till omgivningen också. Den dära självkänslan kanske inte alltid infinner sig. Men det där går att bygga upp på ett eller annat sätt. Det värsta är att ge upp.
Nej som sagt det finns mycket roligt att hitta på. Utbudet i dag är ju enormt, alltså jag tänker först och främst på alla kurser som finns och inte minst andra aktiviteter. Det finns ett ordspråk som lyder ungefär så här: "If you are tired of London - you are tired of life"...