• Jeannette

Gravid??

Kan någon som har barn eller är gravid hjälpa mig?! Fick ett missfall i november och sedan dess har jag inte haft någon mens. Gjorde ett test för någon vecka sedan och det var negativt. Barnmoskan sa att jag kunde sätta igång mensen med p-piller, så nu har jag tagit de i snart två veckor. Nu så känner jag illamående, och har ömma bröst. Kan detta bero på pillerna eller är jag gravid?? Jag vill ju så gärna ha barn.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid??
  • f.d. Svart brud

Både när man tar p-piller och när man är gravid så sker en hormonomställning i kroppen och båda kan ge dessa symptom...

Så det är omöjligt att gissa. Två saker kan du göra...
    1. Köp ett graviditetstest och kolla.
    2. Kontakta MVC om du är orolig.

Håller tummarna.

• Jeannette

f.d. Svart brud: Tack för svaret! Jag är ju mest orolig över att jag knappt kan äta något och har så himla ont i magen och mår illa hela tiden. Så jag ringde vårdcentralen och jag berättade mina symptom. Sjuksköterskan frågade om jag inte var gravid. Men jag ska i alla fall göra ett test för att vara säker. Gissa om jag blir glad om jag är gravid

• f.d. Svart brud

Jeanette

Med båda mina graviditeter så har jag fått reda på att jag var gravid när jag hade magproblem. Och då fick jag reda på det väldigt tidigt båda gångerna.
    Första gången var jag på akuten och hade tjocktarmskatarr samtidigt. Andra gången gick jag på en medicin som gav förstoppning som främsta biverkning. När det helt plötsligt blev tvärtom fattade jag misstanke. Det bidde ett riktigt starkt plus på en gång. Inte 17 behövde jag vänta en hel minut.

Jag verkligen avskyr att vara gravid, för jag mår verkligen pest då, men med tanke på resultatet är det verkligen värt det.

Hoppas att dina och sköterskans misstankar stämmer! Vore kul att veta hur det gick. Som sagt, håller alla mina tummar för dig!

• Jeannette

f.d. Svart brud:
    Lovar att berätta hur det gick! Tack för hjälpen!

• Jeannette

jag är gravid!!!!!!!!!!!!! :-d

• pickolina

åh vad kul! grattis!!!! :d

• f.d. Svart brud

Vad roligt! Grattis!
    Jag hoppas att allt går bra denna gång!
    Håller tummarna!

• Jeannette

Tack så mycket allihop!

f.d. Svart brud: Ja, det hoppas jag verkligen. Jag ska göra allt för att ha kvar det här barnet.
    Jag är så lycklig!

• Annzis

Läste tråden. vad roligt att du är gravid. lycka till! Måste vara fantastiskt att vara med barn =)

• brud0610

Jeanette

Grattis till graviditeten... :)

• Freddans fröken

Grattis!

Lycka till!

Svar på tråden Gravid??