Vilka blommor tål vinterkyla?
Vi skall ha ett nyårsbröllop och kom på att många blommor är känsliga för kyla... Finns det några som klarar kyla mer än andra?
Vi skall ha ett nyårsbröllop och kom på att många blommor är känsliga för kyla... Finns det några som klarar kyla mer än andra?
inga blommor klarar vinterkyla särskilt bra tror jag.
Inga snittblommor i alla fall?
tja alltså...menar du vinterkyla som i -10 är det ju rätt kört. Men man är ju ofta ute en stund under fotograferingen och det klarar de väl. Fast jag tror inte orkidéer klarar det t.ex. Har man tur så är det kanske +5 och då är det inte lika farligt.
jag syftade på snittblommor, precis.
Dom tål knapt nån kyla alls. E man ut e för länge i kylan fryser dom, dom håller sig iofs fina så länge man e ute och dom e frusna men sen när man kommer in i värmen och dom tinar så kollapsar dom. tyvärr
Rosor är tåliga.
Jag gifte mig den 7/1-06 och det var ca -5 och mina blommor höll sig jätefint. Vi fotades i ca 30-45 min ute o resten inne innan vigseln. Blommorna var även lika fina dagen efter bröllopet. Jag hade kallor o rosor i min bukett.
hönapöna
Jag tycker att du ska välja blommor som du tycker om och vill ha i din bukett. Och som går att få tag på vintertid. Om ni t ex fotas utomhus kommer inte blommorna att sloka på en gång, utan det tar ett tag. Blommorna kommer i alla fall att hålla sig fina bröllopsdagen ut och det är ju det viktigaste, eller hur?! :)
Kolla runt på andra vinterbrudars brudbuketter... Jag har sett kallor (som egentligen inte ens ska kylförvaras), rosor, orkidéer (som inte heller ska kylförvaras), doftranka, ranunkler, tulpaner... aldrig hört någon som klagat på att blommorna inte klarat sig på bröllopsdagen. :)