brud juni 06
Ja, HM är ju inte allt och jag handlar egentligen inte så himla ofta där
Jag förstår precis vad du menar. När jag valde mellan Östersund eller Umeå för att studera valde jag Umeå för att det är en större stad med mer studentliv och party party... Trivdes jättebra här först. Men nu längtar jag efter något, men vet inte riktigt vad egentligen. Det blir inget party party för mig längre, det är väldigt sällan vi går ut. Vi sitter hellre hemma med ett par vänner och äter lite gott. Nu längtar jag efter lugnet och jag tror vi kan hitta det i Blekinge
Det är så konstigt, vi kände det som hemma när vi såg bilderna. Hur är det möjligt? Vi förstår själva ingenting men längtan att flytta dit blir bara större!
En fråga bara, det finns väl inget pappersbruk som stinker i någon av dessa städer va?
Jag älskar skärgården och havet, jag älskar naturen, skogen och dess mystik... Jag kan ligga i en båt och lyssna till havets kluckande i timmar, eller bara sitta och titta mot horisonten. Det får mig att koppla av på ett sätt som jag inte kan göra någon annanstans och kanske det är just det som lockar? Småstads idyllen... Har själv aldrig bott så, men kanske alltid längtat efter det.
Hur blir det för dig då? Kommer du att flytta tillbaka?