• BoIs

bröllop juli 2006 tråd 3

Där finns ett par jättefina brudskor till salu på BT´s köp och sälj. Ivpry med fin pärldekor fram. Annonsen kom ut idag!

Båda barnen är sjuka, 39 i feber, så jag är hemma idag. Har passat på att måla caketoppern då sambons kläder hade felfärg och min brudbukett var rosa istället för grön/vit. Blev faktiskt jättebra!

• BoIs

Vi har hittat en caketopper som passar jättebra!
    Jag har mc kort och haft en motorcykel innan barnen kom, intresset för mc är fortfarande på topp. Blir helt pirrig i hela kroppen när jag hör mullret från en riktig HD...hummm...Sambon är med i en moppe klubb, inget mc kort där inte, så vi hittade ett par som åker mc/moppe. passar perfekt!

• BoIs

Tredjegångengillt; ja, man blir lite "tossig" men ville ha samma färger som vi har i verkligheten..

• BoIs

Nä, hippan är jag inte rädd för. Det skall bli kul. Har länge sagt att jag vägrar gå på stan och sälja massa saker utan vill göra något kul, gärna fysiskt. Det har alltid varit min åsikt så den hoppas jag respekteras...men...men...
    Jag är nog mer orolig för sambons hippa. Han har alltid varit med och planerat värsting saker för sina kompisar som gift sig så jag kan bara tänka mig hur det blir.

Äntligen har tärnklänningarna kommit...De satt perfekt. Kanon fin grön färg, bra tyg och välsydda. Skall lägga ut bild på hemsidan i helgen. Skönt att kunna stryka det från listan.

Vigselprogrammet är klart, skall ta med det till prästen så hon kollar av det när vi träffar henne i början av juni. Sedan är det bara att trycka upp det.

• BoIs

Har nu varit och tittat på hus...
    Vet inte vad jag känner och vill. Lite både ock kanske...Jag är uppvuxen i hus och det har alltid varit pust och stön ochmassor att göra så jag är lite kluven. Sambon har aldrig bott i hus och vill detta väldigt mkt. Huset är väl ok. Det är möjligheter med det, men väldigt mkt jobb. Vi har ju inget annat att göra i sommar...Skall tala med banken på tisdag och höra vad dom säger. Vi sitter på en bostadsrätt idag som ger en del då det är bland de bästa lägena i staden där vi bor. Huset ligger oxså ett stenkast här ifrån så barnen kan lätt ta sig hit till sina kompisar.Men jag vet inte...suck...Vi har totalrenoverat två lgh. så jag känner inte för att fixa igen.

Vad gäller bröllopsplanerna så är ringarna bställda och betalade. Skall kontakata dom 1mån innan bröllopet då jag väntas gå ner ytterliggare i vikt, svårt att fixa med stenar och text och ta in ringen samtidigt så vi väntar med att hämta ut dom.
    Hittade jättefina näbb skor på HM igår. Vita, tyg m. broderat gröna blad och lätt rosa blommor, blir perfekt till dotterns klänning och bara 79kr:)

• BoIs

Blondi;
    Huvudsaken är väl att du känner att de känns rätt:)
    Kanske kan du färga dom sedan om du inte vill ha den färgen längre.

• BoIs

Tjabba brudar!!
    Vårn är här och allt känns lungt. Känner att läget är under kontroll, har kvar att fixa festprogrammet, och lite smått men ingen panik känsla...än. Skall till kyrkan för samtal m. prästen och genomgång i juni, gifter oss 29 juli. Bilen fixade vi via www.bilfärmedlingen.se det gick jättebra och kom snabbt överrens om div. saker.
    Skriver in vårt vigselprogram, preliminärt, men syrran som tidigare jobbat inom kyrkan tycker att det ser bra ut så vi kör på det. Trycker inte upp något förrän vi varit hos prästen.Vi har sagt att vi vill ha mkt musik och mindra gud..misstolka mig inte men inte så högtravat.

Inledningsmusik på gitarr av Dario Kumerle

Klockringning

Ingångsmusik Mendelssohns brudmarsch

Psalm ?På bröllopsdagen ber vi? mel. Den blomstertid?

Lovprisning

Inledningsord

Solosång ?Believe? framfört av Evelina Wennerholm

Bibelläsning

Solosång ?You rise me up? framfört av Dario Kumerle

Frågorna*

Bön över ringarna *

Löftena och ringväxling *

Tillkännagivande *

Psalm Guds kärlek är som stranden nr??

Förbön

Herrens bön

Välsignelse

Psalm 201

Avslutningsmusik The Trumpet Voluntary

• BoIs

Githkat;
    Kom igen, tjejen. Tänk på ert fina hus, sitt ute i solen och fixa några ringar så känns allt mkt roligare! Tänk vad alla skall bli glada över ett snyggt mästerverk :0)

• BoIs

Tredjegångengillt:
    Tack för hjälpen. Vi tog rakt av hur det står i psalmboken. Dina förslag låter mkt bra!

• BoIs

Tredjegångengillt:
    Vi har oxså ett större bröllop, 86inbjudna. Vid två tillfällen den senaste tiden har två ringt och sagt att de kommer med barn. Vi har barnfrittbröllop, förutom de som ammar. Har förklarat varför barnen inte blir bjudna och att inbjudan bara gäller de som står på adresslappen. Det hör till saken att vi betalar ALLT själv och de har faktiskt godtagit att barnen inte får komma. Vi har redan sållat i gästlistan men vi har stor släkt och stor omgängeskrets. Nä, vi håller hårt i de som är bjudna och inga fler..det är inte lätt och man kan känna sig lite taskig men så är det.

Fick första bröllopsbakslaget i helgen.
    Sambon sade-javisst ja, de ringde från lokjalen förra veckan och sade att den är uthyrd även på fredagen.
    Vilket då innebär att vi måste duka på lördagen. jag skall vara hos frissan 10.00 Lokalen skall städas under fm och vi lär ju inte ha tillträde förrän närmre lunch...suck...Sambon menade att han och bestmännen kunde duka men nähä...han får på sin höjd ställa iordning borden men inte mer. Jag som vill ha koll på att allt blir som vi planerat. Känner att jag tappar kontrollen här och det känns inte bra. Som tur var så sade granneb ikväll att hon och de andra tjejerna här på gården kunda fixa det.Menade att vi gör en provdukning är hemma och sedan så fixar dom det på stället. Det kändes bra men det svider ändå lite i mina nerver...

• BoIs

Linlugg;
    Vi sparar ett år till och ev. åker vi till Florida med barnen hösten 07.

• BoIs

Solsticka;
    Vi skall oxså ha grönt! Skall lägga grön cornell och knicka grenarna i mitten av bordet sedan skall vi ha blockljus m. grön och vita pärlor på ståltråd som viras runt blockljusen. Ljusen står två och två. Duken är vit likaså servetterna.

Har talat med vår gynekolog här på jobb och hon har garderat mig med Primolutnor, om mensen skulle vara på G bröllopshelgen. Som det är nu så kan den komma lite senare för varje gång så det är bra att vara beredd. Tänk på det tjejer!!
    Ja, om ni inte äter p-piller/plåster eller ring för då kan man ju lätt skjuta på mensen.

Vi har kvar:
    *Underkläder (vikten inte nere än ,men dock gjort av med 9kg.)
    *tyskland 24/5
    *festprogram
    *bordsplacering (sista osa 4/6)
    *Fixa blockljusen
    Och säkert något annat som jag missat.

Vad gäller vår lokal så har tjejkompisarna ställt upp och fixar dukningen. Vi gör en provdukning ve. innan. Skönt...

• BoIs

tjoho...
    Väl hemkommen från konferans i Umeå så måste jag berätta att vi köpt hus...suck...snacka om att jag har ångest. Huset är i toppen skick bara en liten bit ifrån där vi bor nu. Det enda som skall göras är måla, tapetsera och sätta upp en vägg med dörr och karm. Vi har totalrenoverat två lgh så detta är inget...:)

Har snart plockat färdigt alla stenarna som krävs till bordsplaceringen. Sista osa är 4/6 och det är 19 av 86 som inte har svarat. Känns ok.
    Hur har ni det på anm. fronten?
    Någon som är klar med sitt festprogram så man kan få litta tips?
    Skall nu äta lite kinamat och hålla tummarna för Carola ikväll. Naturligtvis skall vi skåla i pommac..m. barnen för vårt husköp.

• BoIs

Hu..vad kul med hippa...
    Det låter som en lyckad helg Friedrichen.
    Förra helgen var min kompis som bor 5 mil härifrån hos oss över helgen och då skulle helt plötsligt grannen prata med henne när vi var på gården..hum...Vet att de kokar ihop något men vad...Spännande...

Papperna är påskrivna på huset...ångest...mkt pengar...hummmm...

Tid med prästen är bokad till 19 juni, gifter oss 29;e juli. Vi skall träffas i kyrkan då sambon aldrig varit där utan litat på mitt omdöme:)
    På onsdag åker vi till Tyskland på "shoppingresa". Har roat mig i helgen med att plocka fler vita runda stenar till bordsplaceringen, så snart har jag så många som vi behöver. Dukar till bröllopet är beställt. 5 rullar a´10 m med linnelook, 37kr/rulle!!!
    Hjälp till att dekorera lokalen och duka på bröllopssdagen är fixat, det löste sig precis som GITHKAT skrev. Skall nu bara fixa 2 pers till som skall hjälpa till med att servera, då blir de 6st till ca. 80pers.

• BoIs

Grattis till körkortet GitjKat...efter ett par månader kommer du att undra hur du kunnat vara utan det så länge.

• BoIs

Hu...
    Nu har vi varit på bordershop i T-land och handlat. Va billigt!!
    3flak a`24st a`33cl harboe pilsner för 99danska. Vilket blir cs. 120sv.
    Inte världens bästa öl men typ HOF och helt ok i baren. Kopparbergs päroncider 7kr/burk, i sv tar de 17kr för samma. Sedan blev det 60 röda flaskor, 24 vita, cognac, whiskey mmmmm. Det vi inte köpte var champagnen och dessertvinet för det hittade vi inte det som vi vill ha utan tar det på systemet. Sambon räknade snabbt ut att vi spart åtskilliga tusenlappar!! Passade på att köpa lite att ha under sommaren oxså.
    Alltså väl värt resan och det gick attans smidigt utan större köer.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3