• Noomi

Lokal i Halmstad

Skulle bli glad om någon vet någon lokal i Halmstad för ca 50 personer. De "kraven" vi har är att vi kan ordna med egen mat och att vi får ha festen hela natten lång om vi så önskar.
    Är just nu inne på Vapnös klubblokal, men eftersom vi inte vet om vi kan ha den förrens i sommar så letar vi efter alternativ.
    Någon som vet något om Hertz minne? I en tråd från 2004 stod det att den var väldigt sliten men att en höll på att renoveras, någon som vet hur den är nu?

Har kollat på de flesta bygdegårdar men det verkar inte finnas någon som passar oss. Helst vill vi ha någon som ligger centralt eller nära havet, men det verkar svårt.
    Någon som vet något om Marinstugan?

• Svar på tråden Lokal i Halmstad
  • Poppinella

Har en jobbarkompis som hade festen i Marinstugan och de var jättenöjda. Jag kan fråga henne om det är något speciellt du undrar. Jag tycker personligen den ligger väldigt mysigt. Känns lite privat även om det kanske går förbi lite människor och så.

• Noomi

Ja, det vore jättesnällt!
    Undrar väl främst hur den ser ut (har hört att den är ganska mörk och lågt till tak) hur mycket den kostade och hur många som får plats. Vi är som sagt ca 50 personer och ska även ha band och dans efter maten.

• Noomi

Puffar och hoppas att nån vet mer om Hertz Minne eller nån annan lokal!

• R&F (1/7 2006)

Vi var på bröllop på Hertz Minne i lördes. Tyckte det var en mysig lokal, inte sliten. Det var 75 gäster, vilket var mycket trångt. När den ena drog ut sin stol så fick den andra hoppa åt sidan för att komma ut. Det var inget utav rummen som var givna dansställen heller, om alla hade velat dansa samtidigt hade det blivit kaos.

Men det var mysigt och jättefint.

Åk och kolla, då vet du ju själv.

• Noomi

R&F- Tack, det låter ju ok. Ska åka och kolla i april när vi kommer hem till Sverige, men hoppas på att ha lite mer koll innan dess.
    Vi kommer förmodligen vara max 50 personer, så det kanske kommer att funka. Men som sagt, vi får åka ut och kolla när vi är hemma. Tack för svar!

• Noomi

Poppinella- Har du haft nån chans att prata med din jobbarkompis ännu?

• Poppinella

Hej hopp!
    Ledsen att det dröjt, har inte hunnit prata med henne förrän idag.
    I vilket fall som helst så kan det vara max 40 personer i Marinstugan. Lokalen är väldigt marint inredd så det bästa är att fortsätta med det temat för dukning och annat tyckte hon.
    Vill du se den invändigt så sa hon att de har öppet hus på söndagar mellan 9.30 och 11.30. Hon trodde det var den tiden i alla fall, men om du vill kolla kan du ju ringa Flottans män för de hade en telefonsvarare där de sa det i så fall.
    Ja, hoppas det hjälpte dig lite. Kanske passar den inte med tanke på att det skulle få plats runt 50, men i så fall vet du ju det nu.

• Noomi

Poppinella- Tack för ditt svar! Nej, då verkar den kanske inte vara något för oss eftersom vi förmodligen kommer vara uppåt 50 personer och dessutom vill ha plats för band och dans. Men man kan ju alltid gå dit och titta om de har öppet hus, tack för tipset!
    Jakten fortsätter!

• Noomi

Nu har Vapnö sagt nej till vårat datum, så då var det alternativet också borta.
    Har luskat ut ännu en lokal som jag/vi inte vet något om; Röda Korsets lokal i Frösakull.... nån som har någon koll på den?
    Sista gången jag planerar bröllop från ett annat land! :D

• R&F (1/7 2006)

Noomi: Förhoppningsvis den sista gången du planerar bröllop över huvud taget ;) Om du inte ska planera andras förstås.

• Noomi

R&F- Jo, det är ju det som är tanken... försökte mig på lite humor. ;)
    Faktum kvarstår att det är förbannat svårt att hitta lokal, snart flyttar jag bröllopet till pappas ladugård! :D

• R&F (1/7 2006)

Har du kollat:
    Holms Bygdegård
    Hotel Tylösand
    Magasinet på Slottsmöllan
    Svarta Örnshusets Festvåning
    Folkets Hus i Gullbrandstorp
    Skedala bygdegård
    Snöstorps bygdegård
    Tönnersjö bygdegård
    Hushållningssällskapet Halland, Eldsberga
    Skavböke Bygdegård
    Det är de jag hittar på www.eniro.se som vi inte "pratat" om här.

• Noomi

R&F- Tack för listan!
    Vi vill ha lokal där vi ordnar med allt själva, så då går ju Hotell Tylösand, Slottsmöllan och Svarta Örn bort. Var dock och kollade på Slottsmöllan innen vi bestämde att vi ville ordna allt själva... jättebra lokal!
    Nej, nu såg jag att det stod Magasinet.. är det en fristående lokal? Hittar ingen info om det på internet, men ska kolla upp det när vi kommer till Halmstad i påsk.

* Snöstorp- Har för mig att den var för stor för oss, dessutom ligger den i fel del av stan enligt min blivande. ;)
    * Tönnersjö, Skavböke och Eldsberga låg lite väl långt bort.
    Holms bygdegård har jag sett lite bilder från, ser ganska mörkt och murrigt ut. Men hittar vi inget bättre ska det också kollas upp.

Har själv sökt på Skedala och Gullbrandstorp tidigare eftersom de har kommit upp på google när jag letat festlokal, men inte hittat någon mer info. Men det ska absolut också kollas upp nu när vi åker hem!

Ok tack, nu känns det lite mer hoppfullt. Kanske inte blir bröllop bland kalvar och komockor trots allt! ;)
    Det största problemet är att våra planer inte är officiella ännu, så vi kan inte fråga närstående om det vet om någon lokal. Synd, eftersom blivande svärmor verkar känna till varenda gathörn i Halmstad!

• Tös

Noomi, Röda korset i Frösakull heter nu Pensionat Frösakull. Det finns en hemsida, www.pensionatfrosakull.se, men jag tror inte man får ta med mat själv. Vi var där och kollade, och det är en fin lokal och omgivning.

Det finns ett annat ställe, som jag inte kommer på namnet på just nu, och som jag bara hört talas om, som heter Annes gård eller något liknande. Jag tror man får ta med mat där. Ligger åt Guldbrandstorp(?)

Det finns många som tycker om Holms bygdegård, så räkna inte bort den förrän du sett den!

Lycka till!

• Noomi

Tack Tös! Jag misstänkte att det var Pensionat Frösakull som tidigare var Röda korsets lokaler. Skickade iväg lite frågor till dem tidigare idag så jag får se vad de svarar. Låter bra att ni tyckte om stället i alla fall.

Nej, vi ska kolla Holm också. Det verkar som sagt vara många som valt den som festlokal, så då måste den ju vara bra.

Finns ett ställe i Haverdal som heter Annies Gård, så det är säkert det du menar. Hittar dock inte så mycket mer info (även om jag har för mig att jag sett en hemsida för länge sen) men det ska också kollas upp.

Tack för alla tips!

• Noomi

NinaO- Tack för tipset, tyvärr så är inte Vapnö aktuellt eftersom de hade turnering det datumet.
    Jättesynd eftersom det är en väldigt bra lokal annars.

• NinaO

Noomi: Fick ni inte vara med och lira?

• Noomi

Haha... det hade ju varit ett intressant bröllop!! Kan ju med all säkerhet säga att den blivande maken hade älskat en sådan bröllopsfest! :D

Svar på tråden Lokal i Halmstad