• 17/6 -06

underkläder för storbystade

hej på er tjejer!

snart ska jag bege mig ut och hitta några sexiga fina underkläder till dagen D

till saken hör att jag har 80D i BH och känner att jag ALDRIG hittar något bra ställe med det utbudet så det blir inte så ofta som jag kommer iväg o köper.
    det känns jättetråkigt, för jag gillar verkligen snygga underkläder!

Finns det någon som har tips på bra underklädesaffärer (ej typ Twilfit eller Lindex eller liknande) som har stora och snygga storlekar och kunnig personal?

• Svar på tråden underkläder för storbystade
  • 17/6 -06

tack alla för svar och tips!

ska bege mig ut på underklädesjakt

• BlueTopaz

NK damunderkläder helt klart! De har suverän personal som försår precis och har hur mkt som helst att välja på. Och de är faktiskt inte så dyra som man tror! (vågar mig normalt aldrig in där med min tunna plånbok). De hjälpte mig med både underkläder till dagen och kvällen och jag drar 75DD eller 75E, summan blev strax över 1000-lappen för två märkesbehåar och trosor till. Köpte även en jättebra maggördel för bara 299:-

• KSB

vet att jag inte räknas som storbystad men tänkte att jag skulle fråga om lite råd. Mätte min BH-storlek idag och det visar sig att jag inte ens har A-kupa. Vad gör man då?

• Adonia

KSB: Häng inte upp dig så mycket på vad mått-tabeller säger. Det fungerar inte riktigt att mäta fram rätt bh-storlek, man måste prova sig fram. Jag ska enligt måttabeller ha 70C, men när jag provar BH:ar märker jag att det är helt uppåt väggarna. Jag ska ha 65E (eller möjligen 70DD, men då måste jag knäppa på innersta spännet redan från början).

• Cameline

Mellbins !!

Fantastisk service!

• BlueTopaz

KSB: Enligt måttabbeller har jag en b-c kupa, behöver jag säga att de knappt täcker halva brösten då jag behöver DD eller E för det mesta..

• SRS

Jag fick tips om en brittisk hemsida som bara har underkläder för oss med stor byst:

Bravissimo.com.

Helt fantastiskt vackra underkläder upp till G-kupa! Verkligen värt att kolla! Och dessutom shyssta priser. Jag har beställt en torsolette därifrån till vårt bröllop, tyvärr var den för stor, men det var inga problem att byta. Och då de skickar från England räknas det som inrikeshandel, dvs ingen tullavgift och liknande som tillkommer på köp från länder utanför EU. Supertevlig kundtjänst, jag har mailat och ställt en massa frågor, och man får bra och snabba svar.
    Lycka till!

• blivande fru ländin

SRS: Har varit inne o tittat på Bravissimo.com, jättemycket fint. Har hittat en torselette som jag bara vill ha... hur läser jag ut rätt storlek? Finns det någon som kan förvandlingstabell?
    Tack för en bra länk...

• eisortiffs

Debenhamns på drottninggatan i stockholm har en bra underklädes avdelning. Många fina modeller i större storlekar.

• angelici_81

va oxå inne på Bravissimo.com.
    vart jätte glad..men förstå inte heller tabellerna...någon som kan gå in och kolla som förstår.

tack

• ~Annelie~

hörrni tjejer med stor byst!
    Sök på utländska ebay.. brukade köpa mina BH i stan här i sthlm.. finns endast en butik som säljer min strlk.. sökte av en nyfikenhetpå ebay och hittade två säljare från London som har finfina grejer.
    I stället för att köpa en bh för 800 här i stan, får jag en för max 250 :- inkl frakt från London.

• Princessa

Är det nån som kan hjälpa mej lite. Tänkte beställa en bh från bravissimo. Men vad är motsvarigheten till "våran" storlek 70E och 75D?
    Snälla snälla svara ni som vet! Håller på att bli galen på mina kvantitets bh´s! rasar runt och är så obekväma!

• Rosenhaga

KSB - Tacka livet för att du inte har större - tänk på hur det blir när man är över 30...inte kul. Du kommer ju fortsätta att vara snygg tills du blir 100+!

• virvlan

Har själv storlek 75 DD/ E och brukar köpa mina underkläder på Details inne i stan Bredvid baksidan av Åhlens.
    Alltid bra hjälp och så finns det många fina olika sorters BH:ar
    / I

• Laneryr2007

Hej alla
    tänkte lägga en länk från Uddevalla. I Gbg finns Chia, ligger ovanpå Dubliners. De har alla storlekar, stora som små, men de dyra. Fantastiska underkläder.

Hittade nyligen samma märken fast nästan hälften så dyrt o kanon trevlig personal på överby, trollhättan i etage huset våning 2.

Lycka till!

• Swing

Princessa: Vi verkar ha samma storlek. 75D = 34 D. 70E = 32 DD eller E. I vissa modeller, ofta lite "stelare" typ t-shirt-bh, måste jag gå upp en kupstorlek, annars väller det över på ett osnyggt sätt.

• Chicita
    Jenny2000 skrev 2012-02-20 20:49:46 följande:
    Jag kan tips om www.kisskiss.se
    Kan du svara på en fråga bara...
    Varför gräver du upp tråd efter tråd med gamla inlägg. Många är 6-7 år gamla... Bara för att skriva samma tips om och om igen.
    För mig är det en klockren reklamkampanj nämligen
Svar på tråden underkläder för storbystade