• addicted

Djurtestat smink/parfym

Hej!

Det finns sakert en massa av er som vet mycket om huruvida smink ar djurtestat eller inte. Jag koper inte djurtestade saker sa darfor undrar jag om Armani testar pa djur? Vet nagon? Listan pa djurens ratt i samhallet sager inget om Armani namligen.

Jag tror tyvarr att dom gor det men om nagon vet med sakerhet sa skulle jag uppskatta ett svar.

• Svar på tråden Djurtestat smink/parfym
  • tattar-Emma

Jag vet inte, men undrar var du sett listan? Har själv letat efter en sån, bla på Djurens rätt, men tyckte sidan var lite ostrukturerad för jag hittade inget (eller så är jag bara blind... :D )

• addicted

Det var ett tag sen jag sag den sa jag vet inte riktigt var jag laste den da. Dom har en lista pa peta.org ocksa men man blir inte klokare pa om Armani ar med pa bojkott-listan eller inte dar heller.

Problemet ligger bla i att man maste veta vem som tillverkar parfymen och jag vet inte vem som tillverkar Armani parfymer. Det ar nog inte dom sjalva i alla fall.

• Nilo

Jag fick höra någonstanns att i stort sett inga märken idag testar på djur, MEN att man använder sig av gamla beprövade ingredienser, såsom vissa typer av olja, som när den introducerades på marknaden hade testats på djur (typ på 70-talet). Alltså testar inte märkena själva sina slutprodukter på djur, men i stort sett alla ingredienser har i ett tidigt stadium testats på djur av "uppfinnarna".

Så summan blir att inget är testat på djur i dagsläget, men ändå är allt det
    Vilket är svårt att förhålla sig till tycker jag.

• Lurline

Jag tror det är L'oreal som tillverkar Armanis parfymer, så det kanske är på dom du borde kolla.

Svar på tråden Djurtestat smink/parfym