Inlägg från: Magnus brud |Visa alla inlägg
  • Magnus brud

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    Caja & Paulinas

    Finns det en möjlighet att ni kan komma till mig ikväll istället för att jag kommer till Kristianstad. Jag kan bjuda på kvällsmat. Dels är Magnus inte hemma så det passar ju så sätt. Sedan är det så att vår Molle parade sig nu i förmiddags, och vår uppfödare sa att helst skulle Molle stanna hemma i lugn och ro för att de bli oerhört trötta och svaga efteråt. Tur att det inte är så för oss männsikor. Hör av er så fort ni kan.

  • Magnus brud

    Caja

    Hoppas att allt löser sig med klänningen. Att köpra klänning ska ju bara vara roligt, så jag förstår verkligen att du både blir ledsen och irriterad.

    Caja & Paulinas
    Tack för senast, det var trevligt. Har ni kunnat bestämma er för vilka kort ni ska välja. Jag var ju bara riktigt nöjd med ett, så resten var lite svårare. Linda, en kompis hjälpte mig igår att välja. Så jag valde sju stycken. Tycker att det är tråkigt att jag inte blev nöjd med polisbilderna, de hade kunnat bli rikigt fräcka. Men,men. Nu längtar man bara tills de kommer. Det är ju skillnad att se dessa små och se de stora.

    Paulinas, jag vet inte om du sett mitt sms om att jag glömde skriva att jag ville ha alla kort i brunt.

  • Magnus brud

    Jag hade redan gjort alla inbjudningskort till bröllopet och var jätte nöjd. Men när jag för någon vecka sedan tog upp inbjudningskorten var korten alldeles buckliga och limmet hade släppt på flera ställen. Förmodligen hade pappret dragit ihopa sig när det torkade. Jag har provat att stryka korten, men det fungerar inte. Så det är bara att börja om från bröjan. Mest inrriterad är man på all tid man lagt ner på korten. Sedan är det ju inte helt gratis heller. Det som blev bra var att jag nu har hittat ännu finare kort som jag kan använda. Har lagt ner mycket pengar på det nya limmet. Så för er som inte påbörjat tillverkningen av era kort, gör först bara ett kort och se hur det reagerar.

  • Magnus brud

    Paulinas

    Ja, inbjudningarna vill jag verkligen göra om. Magnus tyckte att det var onödigt, men det är ju inte kul att skicka ut dessa korten. Nu har jag för den delen redan kommit en bra bit på vägen igen.

    Vad kul att du är nöjd med prästen. Det är ju faktiskt väldigt viktigt. Vi vet fortfarande inte vem som ska vara präst i Ignaberga, den tjänsten är vakant och de vet inte när den blir tillsatt.

    Vi hoppas på att vår präst kommer att acceptera att min pappa går med mig in i kyrkan. Egentligen kvittar det oss, men pappa vill så hemskt gärna. Annars är det ju mysigt att man går in tillsammans också.

    Det verkar som om det är mycket man inte tänkt på som man får planera i sista stund Man tror ju att man nästan är färdig med allt, men nu förstår man ju att det är jätte mycket kvar. Vill ju helst inte stressa in i det sista. Fick dessutom reda på att jag står långt fram på föresträdeslista till lärarejobb, så det finns en chans till hösten att man får börja jobba som lärare. Då är det bäst att så mycket som möjligt är färdigplanerat i tid. För då lär man inte hinna så mkt. Men, men en sak i taget!!

  • Magnus brud

    Nu är det inte mycket kvar på inbjudningskorten. Ska inhandla distanskuddar i eftermiddag, sedan är de färdiga. Skönt. Händer det ngt med inbjudningarna igen, kommer jag att ringa alla och bjuda istället. Har suttit varenda kväll hela veckan.

  • Magnus brud

    Hur är det nu? Vem är nästa till altaret efter Lisa & Jimmy. Är det du Caja? Var inne och tittade på bröllopstorgets kalender över vem som ska gifta sig. Jag trodde att vi valt ett lite udda datum, men där var 50-60 stycken till som gifter sig den 9/9. Det går snabbt fram nu. Det är bara några månader kvar nu. Man blir lite nervös när man tänke på att allt ska klaffa. Men oftast löser väl sig det mesta.Huvudsaken vi vet när vi ska svara ja, så vi i alla fall blir gifta

  • Magnus brud

    Paulinas

    Tack för stödet både gällande inbjudningskort och präst. Magnus tittade igen på de gamla inbjudningskorten. Han tyckte inte heller att det skulle varit roligt att skicka dem, men ville inte säga det innan för han tyckte synd om mig att göra alla på nytt igen. Gällande prästen så hoppas ja att han/hon godkänner det. Men blir det inte så, gör det inget. Det känns ju mest naturligt egentligen att vi går in tillsammans. Samtidigt känns det bra med pappa. Det blir som det blir.

    Längtar till bilderna kommer, man är ju lite nyfiken.

  • Magnus brud

    dahlis

    Vi har nog tänkt skicka dem om några veckor. Alla korten är färdiga nu. Så nu ska vi bara göra inlagan. Det har jag tänkt göra till helgen. Jag skickar väl dem när de är färdiga.

  • Magnus brud

    Paulinas

    Tänkte komma och hämta korten ikväll om det går bra. Jag slutar vid halv fyra, sedan några ärenden innan jag i så fall kommer. Om du inte har svarat här ringer jag ju självklart innan jag kommer.

  • Magnus brud

    Jag kan inte komma imorgon. Mamma ringde igår och frågade om vi skulle börjar sy upp en klänning till mig. Eftersom hon är så snäll och hjälper mig, får jag ju också ställa upp. Så jag får tyvärr missa även denna träff.Ha det så trevligt

  • Magnus brud

    jennie-06

    Hej och välkommen. Det finns säkert flera duktiga. Jag ska gifta mig i september och jag ska göra vid både hår och smink på skägg & lockar i Kristianstad. Jag har hört mycket bra om dem. De har jätte bra service, ordning och reda och de är ofta på utbildning. Jag var där på en konsultation för någon månad sen, och det kändes jätta bra. Man betalar 600 kr i timmen, oavsett sminkning eller håruppsättning. Hon räknade att det skulle ta tre timmar för mig. De hjäper även en att klä sig. De ska även göra vid min tärna. Annars har jag hört att "Ren hud" ska vara duktiga på smink. Min syster sminkade sig där inför sitt bröllop och hon var nöjd. Skägg & lockar har telefonnummer 044-100000 och Ren hud har nummer 044-120004.Lycka till!

  • Magnus brud

    Ja nu har man fått bilderna från fotografen. Man tittar på de både då och då, och har lite svårt att bestämma sig om man är nöjd eller inte. Visst, man ser ut som man gör. Men det är inte det. Utan vi blev tillsagda att sitta i så konstiga ställningar. Två bilder är jag jätte nöjd med, men flera ser jag så konstig ut. Men man får ju ge det ändå, men det hade varit roligare om man varit riktigt nöjd.

    Hur känner du Caja. Vi har ju inte pratat sen du fick förstoringarna.

    Jag tror väl att Magnus kommer att uppskatta bilderna mer än jag.

  • Magnus brud

    Hoppas att ni alla har haft en trevlig fika idag. Själv har jag suttit hela dagen och tittat på mamma när hon syr. Man måste ju vara här så hon kan prova med jämna mellanrum. Sedan får man ju sprätta ibland. Hoppas att den blir bra. Hon sitter just nu bakom mig och syr. Jag är så himla kräsen och det vet hon. Så hon känner nog lite press. Det kvittar vad man säger för hon känner ju en.

    I alla fall har jag försökt skriva inlagan till inbjudningskorten. Det är verkligen inte lätt att formulera. För det första är det svårt att formulera och vi har en betalbar. Man måste ju skriva det så att folk vet, men det är svårt att fomulera det på ett fint sätt. Sedan ska vi skriva att gästerna har möjlighet att övernatta på hotellet där vi har festen. Vi har fått ett pris från hotellet, men om det är bnågra stycken som väljer att övernatta blir det billigare. Det är svårt att få ihop det på bara någon rad. Man har ju inte precis jätte mycket plats att skriva på. Är det någon som har ngt tips på hur man kan skriva?

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224