• Min-Ah

Böja ögonfransarna på salong?

Jag permanentböjde mina fransar (ingick färgning med) till mitt bröllop förra sommaren.

Blev fint och det var så skönt att slippa hålla på att böja med franstången!!

Tyckte helt klart det var värt pengarna och Jag skall göra det någon gång igen!
    Kanske till sommaren, då jag har vänner som gifter sig...

• Min-Ah

Elektra03!
    Lycka till med permanetböjningen idag!

• Min-Ah

Earth_Angel!

Ja, det beror ju på hur terapeuten är i "handlaget"! Gäller ju att vara jättenoga med att klistra upp fransarna perfekt!

Jag fick göra om det på ena ögat inför mitt bröllop eftersom hon inte "fått med" alla ögonfransar riktigt... Blev tyvärr lite "ojämnt" då med, men det fanns inte tid att göra någonting åt det då.

Nästa gång jag gör sådan här böjning skall jag prova en annan salong och hoppas på att de är noggrannare där!

Men annars var det ju skönt att slippa behöva hålla på med franstång hela tiden!
    Känns som om franstång "sliter" på fransarna lite med...

Har svart hår och ögonfransar i mig själv, men med lite färg blev det ju ännu svartare och intensivare! Inte dumt alls!

• Min-Ah

Elektra03!

Jättekul att det blev bra idag!
    Grattis till dina "nya" fransar!!

Skall nog få mina med fixade igen till i sommar!

• Min-Ah

Gosingen76!
    Vilken tur att din terapeut lärde sig det här med permanentböjning sedan!

Pickolina!
    Ja, det varierar ju mycket från person till person!
    Jag har också "hårda" fransar som "sluttar nedåt".
    Mina fransar är dock inte jättelånga och tyvärr heller inte så särskilt täta...

Har bara permanetböjt dem en enda gång (till mitt bröllop förra sommaren).
    Funderar på att göra det igen. Kanske till sommaren då min väninna skall gifta sig.
    Men då gör jag nog det på en annan salong än jag gjorde det på.

Det blev tyvärr lite snett och ojämnt när jag fick gjort det, och när det sedan gjordes om så blev det inte så jättebra då heller.
    Hade sedan inte tid att justera det något mer innan bröllopet...

• Min-Ah

Pickolina!
    Vilken slags fransböjare har du?
    Jag har en sådan här "vanlig" i metall...

Har ju sett att det finns sådana som värmer upp fransarna lite...

• Min-Ah

pickolina!

Tack!

OK! Bra, jag "kör" med min "vanliga" för den funkar ju.

Vilken sorts mascara har du?
    Mina fransar är hårda och tjocka, men tyvärr ganska "glesa"... Önskar de vore lite längre och tätare!

Svar på tråden Böja ögonfransarna på salong?