• Lyckligt gift!

Tunnelbanan i Stockholm...vilken linje?

Hej, kan någon hjälpa mig?? Jag är i Djursholm (e Göteborgare..) o ska ta mig med tunnelbana till centralstationen i city...hämta min tös där, shoppa lite och sen åka tillbaka....Hur åker jag för att inte hamna helt fel???

• Svar på tråden Tunnelbanan i Stockholm...vilken linje?
  • Smink-freak

www.sl.se
    Skriv in vartifrån du reser och vart du ska så får du flera alternativ

• Lyckligt gift!

Å va gulliga ni är! Jag ska parkera en bil på en fri parkering nära Mörby Centrum så jag gissar att det är därifrån...eller från Danderyds sjukhus....jag vet inte! Hjälp! Var är mina älskade spårvagnar?????????? (skoja..)

• jonnebo

Parkeringen är på andra sidan motorvägen, men du tar T-banan ifrån Danderyds sjukhus mot T-centralen alltså röd linje mot Fruängen. Tillbaka ska du ta röd linje mot Mörby centrum.

• jonnebo

alltså andra sidan motorvägen från Danderyds sjukhus sett.

• SUSSI2006

Ta bilen/bussen till danderyds sjukhus eller mörby centrum, sen hoppar du på t-banan mot centralen...(det finns bara en linje, röd)
    Om du vill shoppa i de mer exlusiva boutiqerna går du av vid östermalmstorg, det finns mkt kul å hitta. Men annars går du av i centralen, uppgång sergels torg!
    När du ska tillbaka, tänk på att alla t-bane stat. inte ä för röd linje, med det ser du..:)

Lycka till, å håll i plånboken (för det finns gått om ficktjuvar..)

• Lyckligt gift!

Tack!! Ni undrar nog vad jag gör här när jag inte vet hur jag ska åka eller vart..men min älskade vän ligger just nu på op.bordet på Danderyds sjukhus o min dotter är på väg fr gbg med buss...ska hämta henne vid cityterminalen...(tror det heter så...) och lovat o shoppa lite innan vi, med guds vilja kan hitta rätt vagn hit igen...Och vet ni vad? Jag lovar att guida er när ni kommer till min stad! Lovar!!! (Hur ser jag att det finns en röd linje på t-stationen?) ps. jag är inte så dum som jag verkar...bara lite vilsen i pannkakan..:)Kram!

• Ettolrach

I t-banan finns linjekartor, de olika linjerna är märkta med olika färger. Annars är röd linje nr 13 och 24 tror jag.

• Ploppan76

Klart vi hjälper till, vi är inte så otrevliga som alla tycks tro

Hoppas operationen går bra!

Trevlig helg

• Bröllopstokiig

Hej! Allt gick bra, hittade rätt linje...till slut! Från Mörby var väl inga problem, men från stan!! Oj, va jag fick leta...till slut hamnade jag på mysiga Sergels torg...:)
    Och du Ploppan 76, ni är jättegulliga i Stockholm! Precis som vi Gbg;are så är ni snälla mot dom snälla! Och jag ska ju gifta mig med en 08:a dessutom! Men jag ska nog sjutton få honom göteborgsk...haha;)

Svar på tråden Tunnelbanan i Stockholm...vilken linje?