• 2juni

Salong Noblesse - Bruduppsättning

Är det någon som gjort en brud-uppsättning på Salong Noblesse?
    Jag är intresserad av all feedback jag kan få och eventuellt även bilder på uppsättningar därifrån. För uppsättning och sminkning skulle de ha 2700kr. Låter mycket tycker jag.

Har du förslag på någon annan salong i Göteborgstrakten som gör bra uppsättningar så är jag även intresserad av det.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Salong Noblesse - Bruduppsättning
  • Therese33

Hade också tänkt att göra det på Noblesse, jag tror inte dom är så mycket dyrare än andra, tyvärr verkar de flesta salonger ha dessa priser i Göteborg..
    Har också försökt få tips här förrut ang Noblesse, hoppas vi har bättre tur nu!

• ronja80

Make me på Linnégatan tar "bara" 1900 kr. Jag ska vara tärna på ett bröllop och bruden har bokat den salongen...

• wedding2006

Hej på er,

Var själv i jakt och runt på olika salonger o jämförde priser för bruduppsättning o make.

Hade Noblesse i tankarna ett bra tag(då jag talade med en av tjejerna där - som gav mig ett jättepositivt intryck) så hade nästan bestämt mig för dem tills jag läste om MakeMe - så det blev Make Me som bokades.

Dock blev inte priset 1900 för min del, utan 2500 (men detta för att vi gifter oss på midsommarafton o de skulle egentligen haft stängt men Emily ställer upp o fixar med mig o tärna + svärmor så det känns helt ok)...

Nåja för att komma till saken så vill jag passa på att ge ett tips, om ni söker ngt annat...det är att ta kontakt med frisörskolan i Burgårdens utbildningscentrum. För de gör bruduppsättningar m.m.

Hoppas ni finner vad ni söker...

• Tessan_77

Hallå på er...

Jag skall göra min bruduppsättning hos Mia på Salong Vallgatan.
    Var på bröllopsmässa i Odd fellowhuset i höstas och hon fixade till en helt fantastisk uppsättning på mitt tunna ganska korta hår på bara 10 monuter!!

jag blev mäkta inponerad så jag bokade henne direkt!
    Hade aldrig träffat henne tidigare men nu går jag och klipper mig hos henne för att "planera" håret tills "stora dagen" den 18/8!

Jag rekomenderar henne varmt!

Är det någon som har tips på var man kan hitta bra make-up ställe?? Inärheten av Vallgatan helst...?

Funderade på "Face" (tror jag det är!!) som ligger brevé salongen.

Är det någon som varit där tidigare och har någon kommentar om dom??
    Tacksam för svar om ni har..

Ha de gött...
    Tessan

• Tessan_77

ojj....

glömde säga att hon kostar från 1200;- och då får man en provuppsättning i priset oxå..

Ha de!

• j o n n a h

Min frisör anna på noblesse ska göra min håruppsättning och hennes kollega marie ska sminka mig när jag gifter mig 16/9. för mig var det ett självklart val trots priset för anna är en toppen-toppen frisör! dessutom är hon en av de frisörer som sätter upp håret på tjejerna som är med i modevisningen på mässan i helgen, och makeup-tjejen sminkar dem! så jag har fullt förtroende för dem och tror att det kommer bli toppen!

• Snart lilla frugan

Nu blir jag lite orolig.. Jag har bokat Noblesse för hår och makeup och de sa 2000 kr, men det har jag inte skriftligt på. Menar du att de kan ta 2700? Jag får nog gå och prata med dem igen..

• 3juni

När jag ringde och pratade med Noblesse, så uppgav de 2700kr för uppsättning och smink (totalt 4,5 timmar). Det är nog bäst att du ringer och dubbelkollar.

Svar på tråden Salong Noblesse - Bruduppsättning