• Tinastårta

Partytält? Pris?

Fick reda på idag att vi kanske inte har någon festlokal längre.
    Plan B är ett måste!
    Har någon erfarenhet av stora partytält? Med golv osv.
    Priser? Vi kommer att vara ca 100 st.
    Snälla svara även om Ni bara har ett hum.
    Har lite paniiiik.

• Svar på tråden Partytält? Pris?
  • Tinastårta

Tack för tipset. Puh, det blir mycket pengar.

• mrsEvans

Hej! Vi hade tänkt att hyra tält m. golv, bord & stolar till 100 personer men det skulle gå på ca. 20,000:- så nu har vi hyrt en bygdegård i 3 dagar istället för 14,000:- . :) Det är nog tyvärr dom summorna du får räkna med iaf om man ska ha golv osv.

• mrsEvans

He he, jag menade så klart att bygdegården kostar 1400:- (utan den extra nollan).

• Tess**

Håller med mrsEvans

Det är DYRT!
    Vi ska ha tält till ca 40 personer 72 kvm med allt till och det kommer att kosta ca 12000 kr. Så 20000 till 100 pers är rimligt.

• Tinastårta

Ja, ska man ha bord och stolar (vilket är trevligt för gästerna, hihi) så rasar det ju iväg. Suck.
    Kanske kan festlokalen vi bokat men som kanske drar sig ur hjälpa oss med bord och sånt som lite goodwill.

• ardea

Jag har själv letat partytält och jag vet att Rusta säljer billiga partytält som rymmer 60 personer för ca 5000:-.

Oftast inget som Rusta har i butik, utan man får nog ringa och kolla vad dom har och när dom säljer dessa.

Tälten är jättefina och tåliga, man kan ju köpa ett till festen och sen hyra ut det för att finansiera inköpet.

/ardea

• Lady Marmelade

Visst har Rusta tält men om det regnar så verkar Rustas tält inte riktigt hålla ordentligt för detta. Ska man köra på tält tycker jag man ska välja tåliga tält av kvalité som klarar både regn och vind. Man vill ju inte riskera att ha tält som inte klarar detta, det skulle bli en rätt misslyckad bröllopsmiddag då. Sedan bör man nog också fixa golv till tälten iallfall om man ska ha dans.

Svar på tråden Partytält? Pris?