Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Jag har testat äppelklyftor i ugn med lite kanel och sötningsmedel på, tror det var Jema som tipsade om dem. Oj vad gott. Jag är helt addicted nu, det luktar äppelpaj i hela lägenheten. Nåt gott till är lättkesella, blandat med samma "kryddor", kanel o canderel, så klickar man det över äpplena, det blir som en riktig efterrätt. 1,5 p för en halv burk lättkesella.

• Bröllopstokiig

monne, ja visst är det gott! Jag äter det så ofta jag bara kan och det är ju så himmla lätt att göra det också =)

Jema

• Bröllopstokiig

Kan nån svara på hur många points det är i Djungelvrål?

• Bröllopstokiig

Karro, det undrar jag oxå. Det står inget Djungelvrål i konsumentguiden men flesta 100-gramspåsar med salt godis ligger runt 5-7 points så jag själv räknar det runt 6 points.
    Kanske någon annan som vet?

• Bröllopstokiig

Kolla på fabrikörens hemsida (äter inte godis, så vet inte vem det är..)
    Om det inte finns att hitta där, kan man alltid maila till dem. Det gjorde jag till polarbröd (eftersom de inte anger antal kalorier och fett på sina brödförpackningar.
    Då skickade dem en hel lista med alla deras brödsorter och deklaration/innehåll.

• Bröllopstokiig

hur mycket fett och kcal är det per 100 gram i Djungelvrål?

• Bröllopstokiig

Hittade hemsidan nu efter att ha frågat min sambo (som är en godisgris! dock en väldigt smal sådan..)

Gå in på
    www.malacoleaf.com/swe/huvud.htm

och maila eller ring till dem och fråga!
    Sen kan du ju alltid under feedback skriva en önskan om att skriva upp kalorier och fett för oss viktväktare på askarna (tar ju inte så mycket plats!.

Jag är övertygad om att du får ett svar!

• Bröllopstokiig

alltså... detta är ett svar på alla "djungelvrål". =)

• Bröllopstokiig

Hej

Är det någon som vet hur många points som ett paket av Keldas nya, goda soppor innehåller? (Thai/Mild tomat/Fisk- och skaldjur). Har ingen ny butiksguide el pointskalkylator ännu.

Tack på förhand!

• Bröllopstokiig

Keldas soppor verkar inte stå med i den nya butiksguiden. Men vet du näringsinnehållet i soppan så kan jag räkna ut det via pointscalculatorn.

Sen måsta jag fråga, är den god ?

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...