• MrsCanavan

    Unga brudar?

    Undrar vilka åldrar alla är i, och om det finns någon som mig? Jag är 22år. Skulle vara kul att prata med någon annan ung brud!

  • Svar på tråden Unga brudar?
  • Mattas

    Oh, det låter ju underbart! Vi kommer att bli ca. 40pers (+- 10st), och jag skulle jätte gärna vilja ha ett lite lyxigare bröllop. Jag vill inte ha ett större, däremot skulle jag vilja ha en dyrare klänning, riktig 3 rätters måltid, dans efterråt samt svit på hotell. Tyvärr så räcker inte pengarna till det, då vi båda är studenter, och vi vill gärna gifta oss nu och bilda familj och så.
    Vart har ni planer på att åka på bröllopsresa? Vi har lite små planer på en ganska dyr och lång resa (därigenom den lite billigare bröllopsvarianten). Antagligen Usa eller Thailand. Vi kanske inte riktigt komma överrens.

  • Sanasol

    Mattas

    Vi har sagt nu att vi nog kommer att ta en resa till Paris eller Venedig till att börja med direkt efter bröllopet! Sen kommer vi önska oss pengar till vår riktiga smekmånad i bröllopspresent, det är verkligen det enda vi önskar oss och jag hoppas att gästerna kan förstå vår önskan.

    Den resan kommer att gå till Maldiverna, Seychellerna eller Mauritius.

    Jag pluggar just nu, fram till årsskiftet då jag är färdig! Vi sparar pengar för fullt just nu, hoppas kunna dra in det sista halvåret innan bröllopet då jag kommer jobba! Vi kommer betala hela bröllopet själv, och får vi bidrag från föräldrar kommer det gå till smekmånaden.

  • Mattas

    Ja, vi kommer också betala allting själva vilket gör att vi måste dra in på vissa saker för att ha råd. Jag vill inte spara i 10år, för att bränna allt på en dag. Inget emot de som väljer att göra så, utan mest för att jag är för snål för det.
    Sedan är det ju så att sambon helst vill ha det litet och inte bryr sig lika mycket om själva vigseln som att bli gift (vilket är väldigt romantiskt i sig) och jag vill ju inte trampa honom på tårna för att få som jag vill. Det är svårt det där.

  • Sanasol

    Mattas

    Vi är slående överens om att bara bjuda de närmaste och det gör av vi totalt blir 45 personer. Det är precis alla vi vill ha omkring oss!

    Vi kommer spara pengar ca 1 år till själva bröllopet, eventuellt att vi lägger till det sista halvåret innan. Fast tanken är att spara så mkt som möjligt till resan då! Vi tänkte oss först ha ett lite enklare bröllop, hemlagad mat, hyrd lokal osv, men vi kände att vi nog skulle ångra oss då! Detta är ju en enda gång i livet, och då får det kosta!

  • lightfish

    Sanasol:
    Hej tjejen!
    Jo då, förutom att jag sitter och skriver en text för min samhällslektion imorgon i sista minuten, så är allt bra. Hur är det själv? :)

    Köpte Amelia Brud & Bröllop idag och killen bara log när jag visade den för honom, vi diskuterade till och med lite saker :)

  • Sanasol

    lightfish

    Jo, det är bara fint!

    Har också Amelia brud och bröllop, köpte bröllopsguiden också! Tycker det är rätt trevligt att bläddra i...

  • lightfish

    Visst är det?
    Jag funderar på att leta några ordetligt imorgon, nu när killen verkar ha kommit över den här panik-så-här-i-början tröskeln.
    Dock hade det väldigt få klänningar som jag alls kunde tänka mig och det fick mig dock att inse att de jag har hittat än så länge på nätet nog är nån av dem jag kommer köpa.

  • Pumpkin

    Jag har precis varit iväg och köpt Amelia Brud&Bröllop, så nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp choklad och frossa

  • lightfish

    MsNordqvist:
    Nästan som jag gjorde, gav killen en puss på näsan och kröp upp vår stora vita soffa :)
    Dock tror jag ska gör mig en balja te som kan göra mig sällskap nu :)

Svar på tråden Unga brudar?