• Jessica.K

Dikter m.m. om kärlek sökes

Jag håller på med en liten bok till min pojke. Tänkte fylla en hel bok med dikter, sångtexter, ordspråk m.m. som beskriver vad jag känner för honom...

Börjar bli lite svårt att hitta något nytt nu ... har du någon favoritdikt eller liknande att dela med dig av?

Allt mottages med tacksamhet!
    Tack och kram!

• Svar på tråden Dikter m.m. om kärlek sökes
  • Jessica.K

Bara 23 dikter/sånger kvar...
    någon som kan någon mer?

• Jessica.K

Passerat 100-sträcket nu... 15 dikter någon? *ler*

• Jessica.K

103 dikter nu! Det börjar närma sig!

• Amazonas

Har brainstormat lite med mig själv för att komma på mer...
    Försöker komma på någon bra kärlekssång... Kan du inta ta verser ur någon fin låt??
    Typ
    John Denver Annies song
    Eric Clapton You look wonderful tonight
    Aerosmith i don´t wanna miss a thing
    Dana Glover (shrek) It is you
    Josefin Nilsson Med hjärtats egna ord
    Lionel Richie Say you say me
    Marie Fredriksson Ännu doftar kärlek
    Phil collins all of my life eller you´ll be in my heart
    Savage Garden i knew I loved you eller truly madly deeply
    Tom Jones Love is in the air
    Tommy Ekman Det är vi som ska älska ikväll
    Åsa Jinder Av längtan till dig.

Kommer inte på fler...
    Lycka till!!

• Jessica.K

Tusen tack Amazonas!! Ska titta igenom texterna till de låtarna imorgon när jag är lite piggare.
    Tack igen!!!

• Mi@

Ofta kan jag tycka att de finaste dikterna om kärlek är de som inte säger det rakt ut, utan att man anar värmen och kärleken genom dikten s stämning och metaforer, vardagliga händelser och så vidare. Det blir lite mindre klichéer och ännu vackrare. En poet som jag tycker lyckas med detta är Lisa Ekdahl. Man kan gå in på hennes hemsida och klicka på låtalbumen och sedan på titlarna, då kommer sångens text upp. Hennes sånger är mycket vackra och fyllda av kärlek. Rekommenderas!

• drömbrud

jag har oxå gjort en sådan bok, med bilder på oss och bakgrundshistoria o pisamma händelser innan vi blev tillsamsn..haha.och så klar massa dikter..
    Men han har nog inte tittat i den någon gång sen han fick den, fast det var iofs bara 5 dagar sen..:P
    Lyck till!!

Svar på tråden Dikter m.m. om kärlek sökes