Guldsmed i Stockholm sökes!
Hej alla!
Jag har ritat min egen ring och letar nu efter en guldsmed i Stockholm som kan tillverka den åt mig av en gammal ring som har varit min Mormors. Är det någon som har erfarenhet av sånt? Rekommendationer?
Hej alla!
Jag har ritat min egen ring och letar nu efter en guldsmed i Stockholm som kan tillverka den åt mig av en gammal ring som har varit min Mormors. Är det någon som har erfarenhet av sånt? Rekommendationer?
Rolf karlsson på drottninggatan är superduktiga...Fick jättebra hjälp och en snygg ring som ingen annan har..
Strulan
Hur ligger de i pris??
Frickes har gjort våra ringar oxå! Vi är supernöjda!!!
Dominikanska,
Har du bilder? *nyfiken*
Joppidopp
Dom ligger helt ok i pris, inte direkt billiga men man får valuta för pengarna i form av kvallitet och handarbetet.
Ulf Byströms Guldsmedja i Vällingby kan varmt rekomenderas! Otroligt trevliga, och ringarna är helt otroliga!
Dominikanska och madelyn!
Frickes har varit delaktig även i våra ringar.
Min M3B friade överraskande med ring inköpt från USA - bara ett par dagar innan jul och innan han skulle tillbaka till USA. Dock var ringen för liten, så jag ringde desperat runt till alla smedar i Sthlm för att höra om de kunde förstora min ring innan han åkte så vi, med ringarna på fingrarna, kunde berätta tillsammans för våra familjer om förlovningen. Eftersom det var jultider, verkade det helt hopplöst att hitta någon som kunde förstora min ring och samtidigt göra en ring till min blivande - men tillslut hittade vi Fricke som fixade allt lagom till uppesittardagen!!! Nu funderar vi på vigselringarna... Har ni bilder från era som Fricke har gjort? Kanske vi beställer av honom.
m2b skulle det ju va...
björnsbrud,
Kul!! Ja, jag har bild på min förlovningsring:
groups.msn.com/missmadelyn/ringarna.msnw
Mona Fällberg, www.fallberg.com gjorde min vigselring och använde min förlovningring till den, blev urtjusigt!
Vet nån nånting om Hans Danielsson i järfälla? Vart håller han hus?
Madelyn:
Gud vilken fin ring!! Å riktigt dyr ser den ut att vara, ær det ækta diamanter??
Tack snälla för alla tips! Jag ska kontakta några av dem för att höra om de kan arbeta om min ring! Börjar bli dags att få ändan ur! :)
sabina_b,
Tack! Jag älskar den!
Ja den var rätt dyr... har inte direkt spenderat så mkt pengar på nån annan ring förut men vi (jag och min m2b) tyckte att det kändes kul att få de ringar vi verkligen ville ha som ska sitta på fingrarna resten av livet!
oj, glömde svara på din andra fråga: ja det är äkta diamanter.