Guldsmed i Stockholm sökes!
Hej alla!
Jag har ritat min egen ring och letar nu efter en guldsmed i Stockholm som kan tillverka den åt mig av en gammal ring som har varit min Mormors. Är det någon som har erfarenhet av sånt? Rekommendationer?
Hej alla!
Jag har ritat min egen ring och letar nu efter en guldsmed i Stockholm som kan tillverka den åt mig av en gammal ring som har varit min Mormors. Är det någon som har erfarenhet av sånt? Rekommendationer?
Jag rekommenderar varmt Anders Fors.
www.vigselring.nu
Han är jättetrevlig och smidig att ha att göra med.
Jag har hört att Frickes på Folkungagatan ska vara bra. Har dock ingen egen erfarenhet.
Hedros: Kul att du säger det, jag tittade på hans sida och han har gjort fantastiska ringar. Har han gjort din ring? Vad kostade det?
Japp, han har gjort våra ringar. Jag är hur nöjd som helst. Har tyvärr inte nån bild att visa just nu. Kan fixa när jag kommer hem om du vill. Vad gäller priset så har jag lovat maken att inte berätta (vi har vänner här på forumet som han inte vill avslöja sånt för...). Men generellt tror jag att han har ganska hyfsade priser. Inte jättebillig kanske men det känns som att man får väldigt mycket kvalitet för pengarna.
Vi ritade också egna ringar och använde gammalt guld. Efter mycket jämförande och letande valde vi till sist Vasastans Guldsmedja på Sveavägen. De är ärliga om vad som funkar, har riktigt bra hantverk, man kan lösa in guld och de har bra priser med tanke på den höga hantverkskvalité man får.
Jag kan varmt rekomendera Artinian`s Juveler på sibyllegata dom är super profsiga och har helt underbara ringar.
www.juvelsalongen.com/
Jag kan rekommendera Ulf Byströms Guldsmedja i Vällingby. Där tillverkade jag min vigselring, som jag hade ritat - och vi blev jättenöjda. Dessutom har han okej priser - inte lika dyra som affärerna inne i stan.
Jag har hört från tex Kaplans att gammalt guld (tex mormors vigselring) anses som skrotguld som de betalar 85 kr/g för och skickar iväg för nedsmältning. De vill helst göra ringar i nytt guld, men då tappar man ju känslan av "mormors ring". Vet ni någon som använder ditt gamla guld om du vill det och vad blir prisskillnaden då?
Håller med NOT_still_A_Miss Han är hur bra som helst!!
Frickes på Folkungagatan har gjort våra ringar. Vi är jättenöjda!