• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Victory

Hej och välkommen Mea!

Kul med någon fler "norr om Gävle"! Vi gifter oss i Piteå den 3 juni.

Hur långt har ni hunnit i planerandet?

• qazbnm

Hej!!

Jag skall oxå gifta mig den 3 juni och undrar när man skall träffa prästen och gå igenom vigseln?? Skall man själv kontakta honom eller hör kyrkan av sig? Nån som vet??? Tänkte att jag skulle skriva ett vigsel program och ta med mig och se om det är bra upplagt.Eller tror ni att prästen vill vara med och lägga upp vigsel programet från början?? Mycket frågor..!!! Nån kanske kan hjälpa mig:)

• Mea

Tack Victory.

Vi har boka kyrka och dekoration till kyrkan. Känner en tjej som ska sjunga för oss. Festlokalen är bokad med mat och dryck. Ev. ska vi köpa tårta separat för deras verkar så "enkel". Klänningen är betald & m2b kläder klara samt marskalkens, tärnans, näbbarnas & brudnäbbens kläder klara. Fattas skor, underkläder, väska, tiara och slöja för mig.
    Vet vilken ring jag vill ha, tog 3 veckor att beställa.
    Svit är bokad till natten.
    Men känner att det fortfarande är mycket kvar att göra.
    Hur har det gått för dig?

• junibrud2006

Kul att vi är så många!

• junibrud2006

Nu har vi eventuellt fått ett par avhopp. De var dock väntade, släkt nere i Skåne som har både lång restid och saker att sköta där. De skulle fundera så får vi se. Kommer de vore det givetvis väldigt trevligt, men att åka 60 mil är ju en bit...

• Yllo

qazbnm

Vi ska träffa prästen ungefär en vecka innan vigseln.

När vi bokade kyrkan så var det prästen vi pratade med. Han bad oss ringa för att boka in mötet med honom. Nu blev vi tvunga att ändra datumet då min styvdotter far på konfirmationsresa samma dag som vi först tänkt. Blev då att vi bokade till den 3/6 istället. Ringde även prästen någon vecka efteråt och ändrade vigseltiden med honom med samtidigt bokade vi in tiden för "övingen/genomgången".

Vigselprogrammet kan jag inte tipsa dig om då vi inte kommer att ha något såndant. Men jag antar att prästen vill ha ett ord med i leken där. Iofs finns det ju tydliga regler för hur vigseln går till och man kan i stort göra allt klart innan tror jag. Det är väl om man vill ha någon extra solosång eller någon speciell in- och utmarsch som man kanske ska kolla med prästen... Det där tror jag att någon annan kan svara på bättre, vet att det finns några präster här på BT som kan svara på sådana frågor.

Malin
    Jag hoppas att du förlåter mig för att jag drar upp er sorg hela tiden. Men jag jobbar på sjukhus och vet att man i vissa fall kan operera bort en del av levern som är cancerangripen. Fast inte om den spritt sig till omgivande organ i buken. Kanske det är det som har hänt med din svärmor.. Vill ju bara att läkarna ska göra något för att få henne frisk!! Så sorgligt att detta skulle hända.. Jag önskar så att det fanns något att göra för att få henne frisk!
    Skönt att höra att du och din sambo i alla fall fortsätter med er planering fast i lugnare tempo. Tycker också att ni ska hitta på något speciellt till alla hjärtans dag, kanske även med din svärmor?

Själv har jag ingen aning om vad jag ska hitta på för gulligt åt min blivande nu till alla hjärtans dag. Kanske bjuda ut honom på restaurang?? Något mysigt ställe med levande ljus och god mat

• Malin A

Yllo
    Ingen fara, känns bara bra för mig att vädra tankar mm. Men tyvärr - det finns inget mer att göra för min svärmor. Hon har även skelettcancer (opererades för bröstcancer för 10 år sedan). Jag önskar också att det fanns mirakel som kunde göra henne frisk!

Mm, mysigt att gå ut och äta på alla hjärtans dag! Vill göra något speciellt med min m2b - ensam!

• Yllo

Malin A

NEEEEEEEEEJJJJ!! Ska erkänna att jag faktiskt började gråta när jag läste det. Usch så tråkigt.. *kramar om*

• Malin A

Yllo
    Återigen - tack för ditt stöd!
    Kanske kan byta mail istället för att "prata" i denna tråd?
    Kram till dig och din omtanke!

Svar på tråden 3 juni 2006