• Sanasol

    Nån som gifter sig sommaren -2007??

    Hej tjejer!

    Vi gifter oss den 7 juli 2007. Kyrkan, lokalen och fotografen är redan bokad :D

  • Sanasol

    Det ligger i jämtland, min blivande är från Östersundstrakten! :D Det är underbart vackert där och Frösö kyrka är en av Sveriges populäraste för sommarbröllop!

    Jo, kommer att ha någon av sincerityklänningarna! :D

  • Sanasol

    Aha, själv skulle jag inte kunna ha min mammas klänning! Dels ser den förskräcklig ut och dels så är jag mycket längre än henne! Annars är det en fin tradition tycker jag, billigare också ;)

  • Sanasol

    Har ni räknat på budget osv? Vi har räknat mycket fram och tillbaka på olika slags upplägg...

  • Sanasol

    Roosa, ifall det nu skulle vara midsommardagen så går det alldeles utmärkt att gifta sig den dagen, många som gör det och de har då varken problem med frisör, foto eller blommor.

  • Sanasol

    Blivande Fru Johansson

    Vi har räknat fram och tillbaks, vi har ett upplägg där vi hamnar på kring 40 000, men vi kände att det inte alls gav oss den bröllopsdag som vi ville ha! Därför började vi att kolla på restauranger osv, och vi hamnar med nuvarande budget och fest, middag på restaurangen på 60 000 ganska jämt, detta för 43 gäster. Det är precis dem vi vill bjuda för vi önskar oss ett litet bröllop med nära vänner och familj.

  • Sanasol

    Blivande fru Johansson

    Kul att det är någon som tänker likadant! Vi vill bara ha människor omkring oss som vi känner oss bekväma och abslappnade tillsammans med! Himla skönt, det som är anledningen till att det kostar så mycket är ju just för att vi valt en restaurang, men vi väljer att kosta på oss den lyxen! :D

  • Sanasol

    Haha, hade missat att det var Norrköping! Sorry, kanske inte ska hänga i den här tråden...

  • Sanasol

    Har ju kollat upp en hel del saker, så tips har jag nog om väldigt mycket förutom gällande just Norrköping!

    Har ni tänkt på ring och sånt där?

  • Sanasol

    Räknar inte direkt med så mycket till möhippa, men något trevligt hittar säkert vännerna på! :D

  • Sanasol

    Vigselringen blir den smala, båda i rött guld. Vi valde den samtidigt som vi valde förlovningsringen.

  • Sanasol

    Släng ut en tråd och döp den till festlokal i norrköping eller liknande, så kanske du får mer hjälp!

  • Sanasol

    Du kan göra en brudparssida här på BT, då får ni tillgång till budgetverktyg, göra bordsplacering, bröllopssida, önskelista m.m. Himla bra, annars har BT en systersite som heter www.familjeliv.se , som handlar om barn och familjeliv där man kan göra ett eget krypin, det var där jag lagt ut bilderna på ringarna.

  • Sanasol

    Det är gratis, du gör bara en användare! Det är inte kopplat till ditt medlemskap här.

Svar på tråden Nån som gifter sig sommaren -2007??