Augustibrudar 2007 ?
Hej alla. Tänkte starta en tråd för oss som planerar gifta oss i augusti 2007. Såg inte att det fanns nån annan tråd för oss. Har ni kommit långt i planeringen?
Hej alla. Tänkte starta en tråd för oss som planerar gifta oss i augusti 2007. Såg inte att det fanns nån annan tråd för oss. Har ni kommit långt i planeringen?
Samma här engagemanget från sambon är inte loka stort som mitt, han tycker det är för tidigt att börja planera, vi har god tid på oss!!
Färgtema: vinrött och ja inte helvitt men åt det hållet..
Plats:Malmö är allt som är bestämt samt att det blir i ngn kyrka.
Hade också gärna samlat alla som kan till brunch dagen efter, vi får se.
Presenter ska vi inte önska oss, önskar oss istället bidrag till bröllopsresan.
Vilken dag i augusti ska ni gifta er? Och betyder det datumet något speciellt för er sen tidigare?
Vi kommer gifta oss den 25 augusti. Det datumet har ingen speciell betydelse för oss utan vi bestämde att vi ville gifta oss i augusti, kollade i en almanacka och tyckte att 25 såg ju ganska bra ut. Mycket baktankte alltså, haha!
Har inte bestämt datum än! blir ngn av de sista helgena.
Vi hade också bestämt oss för augusti och tänkte precis som er Noomi att den 25:e verkar ju lämpligt :)
Slut på värsta semestertiderna och allt.
Vi ska gifta oss den 11/8, och det datumet är viktigt för oss sen tidigare. Eller egentligen är det 12/8 som är viktigt för oss. Vi träffades den 12/8 för 2 år sedan, och förlovade oss den 12/8 för ett år sedan. Så egentligen ville gifta oss den 12/8 också, men 2007 infaller den på en söndag så det får bli den 11/8.
bhelliom- ja precis, räknar med att de flesta borde kunna komma så sent på sommaren.
Hur långt har ni kommit med planeringen?
Inte alltför långt...mest budgetplanering än så länge. Förstår inte hur man får det att gå ihop :)
Knåpar på trycksaker, färgtema och har tittat på en passande kyrka......funderar även på buffé för att göra det lite billigare.
Hur långt har ni kommit?
Har också tänkt på buffé, men tror jag hittat ett ställe där det funkar ekonomiskt med 3rätters, vill ha professionell fotograf det är ganska dyrt ju, vet inte om vi bara ska ta foto eller låta en fotograf vara med under dagen.
bhelliom - plats för vigseln är klar, troligtvis även en back up-plan ifall det skulle vara dåligt väder.
Väntar på lista över festlokaler som går att hyra, så när den kommit ska vi se vad som kan passa oss, i samband med det ska vi väl börja kolla på catering också (buffé). Tårta har jag tänkt göra själv och har börjat kolla på lite recept.
Trycksakerna är jag hyfsat klar över hur de ska se ut, kommer börja med dessa till påsk hade jag tänkt.
Min klänning är inköpt och vi tror vi vet vad min blivande ska ha på sig.
Vi vet även vad vi ska ha för band som spelar under kvällen och i helgen ska vi ta tag i letandet efter fotograf.
Oj, det var ju en del... kanske ska börja tänka lite mer på studierna, haha!
Ja, just det: bröllopsresa=Maldiverna :D
Noomi-
Ja ni har hunnit med en hel del märker jag :)
Får man fråga vart i sverige ni ska gifta er?
Vi vill också till maldiverna men vet inte riktigt om vi kommer ha råd......har ni fått prisuppgift på eran resa?
Funderar även på thailand som ett billigare alternativ :)
Hejsan! Vi gifter oss den 4 augusti, har bokat kyrka o prel.bokat två (!) lokaler, börjat fundera på mat, gästlista, ringar, lite på kläder till oss båda... Vi valde 4 augusti för att vi blev ihop den 4 mars 2005, förlovade oss 4 oktober, så den 4e är vår dag... Dessutom gifte sig både mina föräldrar o mina morföräldrar den 4e men olika månader! :)
Det finns en till tråd för oss augusti 2007-brudar, välkoma dit oxå! :D
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1411368.html
Förresten, vi gifter oss i Älvsåkers kyrka, söder om Göteborg. Jättemysig vitkalkad 1200-talskyrka... :)
bhelliom- Ja, vi har kommit en bit på vägen. Hinner med en hel del nu när jag är studerande, räknar inte med att hinna lika mycket när jag börjar jobba i höst, så jag passar på nu! :D
Vi ska gifta oss i Halmstad, i Tylösand är det tänkt.
Hade inte kollat upp priser till Maldiverna och nu är resemålet ändrat. Pga dåligt väder där i augusti/september så har vi nu flyttat bröllopsresan till Söderhavet. Budgeten flög all världens väg, men vi vill verkligen åka dit, så det ska nog gå vägen. Väntar på offert från två olika företag så vi får se vad vi får räkna med för summor.