Augustibrudar 2007 ?
Hej alla. Tänkte starta en tråd för oss som planerar gifta oss i augusti 2007. Såg inte att det fanns nån annan tråd för oss. Har ni kommit långt i planeringen?
Hej alla. Tänkte starta en tråd för oss som planerar gifta oss i augusti 2007. Såg inte att det fanns nån annan tråd för oss. Har ni kommit långt i planeringen?
Här är en till augustibrud!
Vi hade väl koll på lokal, men jag börjar tveka lite pga läget. Har beställt en lista över lokaler så vi väntar tills vi får se vad som finns.
Vi kommer vigas borgligt utomhus, så någon kyrka behöver inte bokas.
Färgtema är inget som kommer hållas stenhårt på, men det kommer vara mycket svart och vitt och lite grönt och rött.
Gästlistan är hyfsat spikad, idéer om inbjudningarna finns och klänningen är inköpt.
Vad är det mer som ska bestämmas? :D
Hur långt har ni kommit då?
Ytterligare en augustibrud!
Vi har väl någorlunda koll på inbjudningslistan, en idé om färgtema samt hur inbjudningarna ska se ut..längre har vi inte kommit, hört mig för om tänkbara platser för bröllopsfesten, lokal och mat verkar vara det största projektet i bröllopsplaneringen.
Själv har jag förslag till kyrka och lokaler men vi har inte riktigt bestämt oss än. Tema och färger är bestämt, funderat på mat, gästlistan är så gott som klar, fattas bara några från min fästmans sida som kommer hit från Sydamerika. Där vet vi inte riktigt vilka som ska bjudas. Vi kommer blanda den latinska kulturen med svenskt. Har tittat på klänningar, dock inte provat några än, men vet ungefär hur den ska se ut. Jag har även börjat göra inbjudningskort och tittar runt för att hitta små presenter till gästerna. Det är så mycket att planera..... men såååå kuuul!!!
Ja, visst är det kul! Tycker era fästmän det är lika roligt som ni gör eller? Här är det väl sisådär med den saken, han ser mest fram mot att få kalla mig för fru, själva bröllopet spelar inte så stor roll. Sen är han hyfsat trött på att jag alltid kommer med andra förslag när han tror att vi bestämt något. :D
Min fästman tycker inte att det är lika roligt som jag, men han måste vara med för att vi ska få in den latinska kulturen. Och det tycker han är kul, så han försöker... men det är lite så här också, direkt han tror att vi har bestämt oss för nåt, kommer jag med andra förslag..
Ja, det är samma här, haha. "Men, eh, vadå... hade vi inte redan bestämt det där???"
Vad är det för tema ni ska ha?
Vi ska gifta oss i kyrkan då det är viktigt för oss båda. Vi kommer att ha en ekumenisk vigsel med en protestantisk och en katolsk präst. Färgtemat är 2 nyanser av lila. Vi tänkte istället för brudvals dansa Salsa, maten har vi nog tänkt en buffe med mat från båda kulturer... Sen har vi även tänkt ha brunch dagen efter för de närmaste och långväga gäster med presentöppning.
Salsa låter häftigt! Vi ska inte heller ha någon klassisk brudvals utan dansa till "vår" låt. Brunch dagen efter är ju mysigt, vi funderade på det, men kommer nog istället ha en grillkväll dagen före bröllopet. Då vi knappt har några gemensamma vänner eftersom vi kommer från olika städer så tyckte vi det skulle vara bra om alla lärde känna varandra lite innan dagen D.
Vi hade också tänkt ha något kvällen före, men sen valde vi brunch dagen efter, eftersom jag inte vill öppna presenter under själva festen och vill ändå att de närmaste ska se presenterna. Ekonomin säger nej till både och. Men man kanske hinner ändra sig till dess.
Ja, ändra sig lär man hinna många gånger!
79a - vad har ni för idéer om färgtema då? Och var har ni tänk att gifta er? För vår del blir det i Halmstad, på Tylösand närmare bestämt. Håller tummarna för fint väder med andra ord!