• Bride2006

Några brudar från Gävle eller närheten?

När gifter ni er?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

Skulle vara roligt att hålla kontakten med några i närheten.

MVH:Johanna i Valbo

• Svar på tråden Några brudar från Gävle eller närheten?
  • solpingla

hejsan bride2006
    jag kommer att stå brud 20060708,bor det gör jag en bit utanför sandviken
    vi kommer att skicka våra inbjudnignar den 14/2 (väldigt passande tycker vi) håller på att kolla med tärnorna hur deras kläningar kommer att se ut, min klänning kommer att sys upp av sömmerska i sandviken (medeltids stuk på klänningen), och nu i helgen ska vi kolla på park inn hotellen i gävle och sandviken för att se vilken som passar oss bäst. fixar lite med vigsel prog. och sånghäfte till festen men jag vet inte hur det kommer att bli. kommer att vigas utom hus om vädret tillåter även så festen men tillgång till tak kommer att finnas. hoppas på lite hjälp nu när vi skickar ut våra inbjudningar för inget förutom mina tärnor och m2b marsalkar vet att vi kommer att gifta oss i år gissa om det har varit svårt att vara tyst i nästan 1,5år
    oj långt blev det och lite huller om buller såg jag *sorry* hoppas du förstår ändå.
    kramizz!!

• HelSvena

Solpingla:
    Vilken sömmerska anlitar du i Sandviken?
    Har införskaffat helt underbart tyg och spets i Kina och söker en sömmerska i Gävle/Sandviken-området som kan sy min afton-klänning.

• solpingla

HelSvena:
    ja kommer inte ihåg vad de heter men de har väldigt bra rykte av vad jag har hört av de som fått balklänningar mm uppsytt där och de skulle inte vara så fasligt dyr heller. de håller till vägg i vägg med gimlins i sandviken, en utlänsk kvinna hur trevlig som helst (tror de heter Amals sy atalje men åter kommer med det rätta namnet senare)
    kramizz!

Svar på tråden Några brudar från Gävle eller närheten?