• May8

Malins Skafferi

Hej hej

Finns det några som ska ha sin fest på Malins Skafferi i år? Vore kul att höra vad ni valde för mat och hur ni tänkt arrangera det.

Ni som redan hunnit ha er fest där. Hur var det? var maten bra? hur var personalen med mera.

• Svar på tråden Malins Skafferi
  • FamiljenLind

Vi skall ha våran fest där i maj.
    Vi har inte bestämt maten 100 ännu, men det blir en av bufférna.
    Vi tar ut en av bufférätterna till välkomstdrinken som tilltugg och ytterligare en rätt som förrätt.
    Efter middagen så har vi kaffe & tårta. På kvällskvisten har vi vickning - korv och bröd
    Vi har även en DJ som Malins har rek.

All mat är från Malins (ej tårtan).
    Servering av välkomstdrink, tilltugg, dricka under middagen, buffé mm gör Malins personal. Även städningen - hurra!
    Vi har baren själva och där kommer det att stå två personer som vi själva tar med.

• May8

Hej

Vad roligt att höra om ert bröllop det låter jätte bra.

Jag har en fundering? Betalar man 7000 kr i hyra oavsett om man köper mat från dem eller inte???

Är lite nyfiken på vad ni får betala per kuvert om jag får fråga.

Lycka till med all planering

• FamiljenLind

Okej...ska se om jag kommer ihåg det rätt nu...

Hyran är 7000 oavsett.
    Vi betalar utöver det:
    20 kr/snittar, vi har tänkt 2 snittar/pers
    ca 350 kr för buffén (vi har inte valt klart ännu, finns många olika)
    från buffén tar vi ut en rätt som personalen serverar som förrätt. (Buffén tar ju alla av själva sen)
    40 kr/pers för servering av kaffe & tårta
    40 kr/pers för vickningen
    Sen vill vi ha kvar personalen en extra timme till 02.30 då blir det + 1000 kr
    Vi får det till att fest för 35 pers = ca 16.500 kr
    Så per kuvert blir det ca 470 kr
    OBS - exkl bröllopstårtan!

Mindre bordsdekorationer (blommor), ljus på borden och lite sånt ingår i priset

DJ blir ytterligare 5000 kr, han fakturerar via Malins.

• May8

Oj 5000 kr för DJ det var riktigt dyrt. Har ni kollat upp själva någon annan? ingår det ljudanläggning i de 5000 kr?

Det lät ju jätte bra med buffé. Vi tänkte ta två rätters + bröllopstårta. MEr har vi inte hunnit planera. Ganska dyrt ändå tycker jag med tanke på att hyran kostar 7000 oavsett om man köper från de eller inte. Speciellt om de också tar extra betalt för att servera bröllopstårta.

• FamiljenLind

Det ingår ljudanläggning, ljus och allt annat med musiken. Man behöver inte göra mer än att dansa
    Vi kollade runt lite...de vi hittade som var billigare var man tvungen att själv hjälpa till samma dag. Vi ville inte ha den huvudvärken

Svar på tråden Malins Skafferi