• Nickolina

svinrygg steg för steg

Hej på er.
    Jag skall sminka min pojkväns syster till bröllopet...Det är inga problem...däremot släppte svärmor bomben att svägerskan även räknar med att få håret gjort av mig...ajaj...Jag kan göra en del håruppsättningar iofs men jag är långt ifrån proffs och när jag frågade min svärmor hur bruden hade tänkt sig så svarade hon att ja bara en svinrygg jkanske med lite hår som hänger ner..en halvuppsättning....hehe dubbelångestattack.
    Det här kan jag inte göra och självklart kan bruden beställa en frisör istället...Men samtidigt vill jag väldigt gärna hjälpa henne och jag hade varit mallig i et år om jag hade lyckats. Så slut på dösnacket. Ni som vet hur man gör en snygg svinrygg kan ni ge mig steg för stegbeskriving på ett riktigt för barnpedagogiskt sätt. Nu menar jag givetvis inte en sån där grej som folk kallar svinrygg när de tar sitt hår snurrar o fäster på huvudet med ngn klämma utan mer "the real thing" så att säga HELP

• Svar på tråden svinrygg steg för steg
  • GoaSmulan

Du får nog kopiera länken

• Meddelande borttaget
  • makeba

jag gör ett försök, men vill samtidigt säga att svinrygg är skitsvårt.

Jag fattar inte riktigt hur du menar med halvuppsatt, så jag förklarar en vanlig.

rulla upp håret på spolar, det blir mycket lättare att hantera, det måste vara produkter i håret så det inte blir för halt. toupera dsedan hela håret i botten, det ska vara ordentliget touperat men bara i botten, spraya med en torr spray, gärna elnette, och borsta överhåret slätt, borsta försiktigt så du inte borstar ur hela touperingen. borsta håret i nacken åt ena sidan, så att allt hår liksom hänger över samma axel. sätt hårnålar rak upp från mitten på nacken till fontanellen. (här är det bra med en ordentlig toupering så nålarna fäster) Sätt nålarna omlott på varandra så de inte glider ur. Nu tar du hret som du kammat över på sidan (borstar till det så det blir slätt och liksom rullar ihop det samtidigt som duviker över det över nålarna. när du fått en bra form tar du en anna typ av hårnål, den som är formad som ett u, och fäster "rullen" med. Försök fästa dem i din första nålrad som är under, då sitter det bättre.

Jag vet inte hur mycket det går att begripa av min beskrivning. det är svårt att göra och nu märkte jag ännu svårare att förklara. Öva, öva, öva innan är mitt tips.

• Nickolina

Tack snälla snälla snälla....jag tror banne mig att jag fattar....

Men att sätta hårnålarna omlott...menar du i kryss då eller....Vad är det för hårnålar du menar ....Är det såna där vanliga som sitter tight två metallstänger o som man kan köpa i olika färger på Hm eller är det de när andra som liksom är mer mellanrum mellan stängerna...De RIKTIGA hårnålarna...vart får man isåfall tag på sådana? Är det dem du menar som är formade som ett U?

• makeba

de som skall sättas omlott är de du säger sitter "tight". de brukar finnas i alla möjliga färger på HM, Åhlens etc. Omlott är nästan som i kors, fast alla hänger ihop i en lång rad. (hänger du med?) Du sätter de alltså inte bara två och två i kor utan på rad där ettan sitter ihop med tvåan som sitter ihop med trean osv... Det blir nog mer som sicksack än kors... Nu låter jag rörig igen. De med mellanrum är de jag kallar U-nålar. U-nålar brukar jag köpa på Åhlens, de är rätt bra kvalité. Inte lika bra som hos en frisör, men helt ok. De får inte vara för mjuka, gäller för övrigt båda sorterna nålar. de måste kännas lite rejäla, inte för mjuka alltså. Men som sagt svinrygg är skitsvårt. Gör det inte gärna själv fast jag har utbildning.

Svar på tråden svinrygg steg för steg