• Fru Cinderella

Udda spartips sökes

Kommer just från tråden "ställa in hela kalaset"

Och tänkte, det finns hur många budgettrådar att gå igenom som helst. Men alla innehåller samma spartips som man läst 100 gånger (inget illa ment, alltid bra att nämna dem en gång för mycket)

Läste t.ex att man kan bygga tårtställningen i tegelsten som en trappa o lägga en duk över...

Någon som har fler udda spartips?

• Svar på tråden Udda spartips sökes
  • Merlin

Sitter och funderar över var gränsen till udda går...

Men som tillägg till tegeltårtställningen jag skrev förut så funderar jag själv på att låta pappa såga till en tårtställning av tre stubbar i olika höjd. Jag är ju ändå en skogstös...

• Fru Cinderella

Merlin

Ah, var det du, underbart spartips. Hoppas det var okej att jag snodde det *skäms lite*

"Skickar all kredit på denna tös"

Vore kul o lägga två rader med tegelstenar o får en ännu bredare tårta.

Udda o udda. Finns väl ingen gräns. Menade bara inte de vanliga i stil med laga mat själv, köp klänning på ebay, plocka blommorna.

Ett annat bra udda jag hört är o köpa tyg o folla själv på ex. IKEA...

• Fru Cinderella

Till dukarna glömde jag o lägga till

• Moulin

En brud här på BT, Varja, tror jag hade björkstubbar. Blev jättefint! Om ni är duktiga och letar kanske ni hittar åt hennes hemsida.

• Fru Cinderella

Björkstubbar som tårtställning?

Annars har jag läst om en tjej här som använde det som bag-in-box vinställningar. Lät snyggt. Definitivt något jag lagt på minnet.

• Moulin

Mmm. Jag tror att hon hade tre stubbar i olika höjd. Det såg riktigt "svensk sommar" ut!

• Merlin

Knyck på- ju fler som vet desto bättre!

Jag har hört att man kan hyra linnedukar på pastorsexpeditioner och tvätterier för 20-30 kr per styck. Har inte kollat upp det än.

Vad gäller porslinsuthyrning så är det betydligt billigare att hyra via restaurang eller hotell än uthyrningsföretag. Det tänkte vi göra.

Tårtor... Det är nästan löjligt enkelt att göra "exklusiva" tårtor med stegar emellan och sådant. Jag har inte ens kollat upp vad tårtan skulle kunna kosta, jag gör den själv.

Jag funderar på att ta stubbar och ev slå fast havre, vete och lite blommor med spikpistol. Det passar inte in med allt annat, men det vore mysigt då det är min bakgrund...

• Merlin

Min sambo fyllde 30 förra helgen. Hela släkten var här för att käka tårta och jag rensade garderoben på skokartonger (det vill inte säga lite) och byggde upp en ställning för alla kakor, kaffekoppar, tårtor mm och täckte över med en duk. Skorna var kvar i lådorna och det var stabilt.

• Merlin

Betydligt enklare att plocka åt sig när allting är i olika höjder än att allt är i samma nivå och man måste sträcka sig över allting. Det är då saker och ting lätt ramlar i backen...

• Fru Cinderella

Merlin

Det där med att göra tårtställningen personlig var en riktigt kul idé.

Vi har ändå tänkt ha varsin tårta. Ena sidan choklad andra sidan vit marsipan. Vilket är enkelt fixat med en tegelstensstege eller likande.

Då kan man ju ha personliga dekorationer på varsin sida o något som representerar vår gemenskap längst upp på tårtställningen

intressant...

Svar på tråden Udda spartips sökes