• Mitt hjärta är hemma

Exempel på olämplig bröllopsmusik

Kom häromdagen att tänka på en sång som helt klart skulle vara opassande på bröllop. Vi sjöng den till en lek på dagis. Texten går:

Denna ringen den skall vandra
    från den ena till den andra.
    Låt den gå, låt den gå,
    låt den aldrig stilla stå.

Fler exempel?

• Svar på tråden Exempel på olämplig bröllopsmusik
  • Delicatoboll

Good bye my lover-James Blunt är inte direkt passande.

• knubbsälen

ngn som har fler? set här är underhållning!

• tårtbit

The fools we are as men med ryan adams

kristofer åström all lovers hell n

I must love leaving, mathew ryan

whats the use in trying.. moneybrother. finns HUR många som helst.

du och jag - allan edvall fast den är underbart vacker ändå och sorglig och vacker igen liksom..

• Kirk

"Time to say goodbye" operaklassikern, ni vet... (som jag faktiskt hört på bröllop! Men då sades den handla om adjö till gamla livet, hallå till det nya, typ....)

• Lakris

min sambo satt å prata om att man borde kanske ha med älsklingslåten.. men kom på ganska snabbt att det är inte så bra... låten heter nämligen In a time of Blood and fire... :D

• Lakris

Savage gardens- the lover after me

You call another name
    To your love
    To your lover now
    To your love
    The lover after me

• svarta

Just D´s Hubbabubba handlar ju förvisso om bröllop...

• jocelyn

Kanske...

Anouk- Nobody's wife
    Erasure- I love to hate you
    Kelis- I hate you so much right now
    David Gray- Say hello wave goodbye
    Stereo Total- L'amour à trois
    Timbuktu- the botten is nådd
    Doors- The end

• Bobou

Mitt hjärta är hemma:

Så här är det väl:

Last christmas
    I gave you my heart
    but the very next day
    You gave it away
    This year
    to save me from tears
    I'll give it to someone (someone) special

Stör mig som f-n på den texten, jag menar hur korkad är killen? Det här året ska jag ge det till någon speciell, inte bara vem som helst som förra året alltså...

• Kirk

Bobou:

Ja, det låter onekligen urdumt *fniss!* :D

Smaka på den här då: "Why" med Lena Philipsson, sent 80-tal: "...why don´t you come and marry me, you gave me your word, I´m waiting..."
    Eller "Vem ska sova över", (samma artist, samma årtionde): "Vem ska sova över mot din skuldra inatt, är det en hemlighet, är det någon annan som intar min plats, eller söker du ensamhet...."

Eller varför inte "Where were you last night" med Anki Bagger (kommentar överflödig!)

Sen har vi ju Monika Thörnell och Lasse (?) i "Är det det här du kallar kärlek (vill jag inte längre va med)

Mauro Scocco: "Vem eeeeeeeeeee han, som jag sett dig med, jag är inte döv, och jag har ögon att se med...."

Nazareth: "Fat man" "Nobody wants to walk with him, be with him, look like hiiiim.."

ytterligare kandidater till mindre-lämpliglistan torde vara smöriga "Each rose has it´s thorn"
    samt
    Queen "I want to be free"

Oerhört romantiska och positiva bitar, eller hur...? :D

• Engäst

Nu har jag fått den jag vill ha.....låter bra till en början...men "tystnad, när slutade vi älska varandra, det finns ju inget av den kvar".

• Jenny brud

En låt som jag hittat i flera böcker med förslag på bröllopsmusik är Dolly Partons (Whitney Houstons) I will always love you.Bra titel för bröllop, förvisso, men har de lyssnat på den någon gång?! Den handlar ju om att hon lämnar honom...

• Sagan

"Highway to hell" är den låt jag omedelbart kommer att tänka på!

• Mitt hjärta är hemma

Boubu:
    Håller med dig till fullo (jag kunde inte texten helt som du såg). Mkt konstig text!

• Mitt hjärta är hemma

Lill Lindfors sjöng nån textslinga som inneåller: ?Jag tycker inte om dig, håller inte av dig, men jag känner väldig sympati.? Kan dock inte hela innebörden i låten.

• lokatt

orup! eller vad sägs om textraden "jag blir hellre jagad av vargar än älskad av dig"...?

• Jenca

När vi skulle välja vilken sång vi skulle dansa får första dans till på vår bröllopsdag så kom min man bara på en massa olämpliga låtar. Den enda jag kommer på nu som han nämnde var Prodigy's Smack My Bitch Up, men resten gick i samma olämpliga ton....!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Exempel på olämplig bröllopsmusik