• ezzy

Bevara brudbuketten för framtiden?

Hej!
    Jag undrar om det är någon som har några bra tips på hur man bäst kan bevara sin brudbukett? Visst kan man torka den, men jag vet någon som har ...konserverat den eller liknande och har den nu inom glas och ram...någon som vet hur detta gått till? Eller något annat bra sätt att bevara buketten på?
    Tacksam för svar.
    Ezzy

• Svar på tråden Bevara brudbuketten för framtiden?
  • Janiz

googla på konservering av brudbukett, eller gå in på typ florist där står det.

• msbine

Konservering är väl det vanligaste. Prata med den florist som gör din bukett om hur de brukar göra.

• limette

Konservering blir inte alltid som man tänkt sig, helt enkelt för att alla blommor inte lämpar sig för det. Prata med floristen som gör buketten! Mitt tips är att ta så många bilder som möjligt där buketten får vara med - det gör minnet av den mer rättvisa...

• Kirk

Jag kan erinra mig om följande metoder att "spara" den:

!. Konservera. Och det har du ju redan fått tips om, också.
    2. Måla av den, och ha tavlan framme på en fin plats i hemmet.
    3. Pressa den. (Blomma för blomma skulle jag tro att är vad som avses här?)
    4. Torka den på "vanligt" sätt.
    5. Låt en enstaka blomma förgyllas. minns ej vem som gör deta, men kanske kan guldsmeden lotsa dig vidare?
    6. Torka den, och använd sedan kronbladen som en mycket personlig pot-purri.

• Keyla

Vi har valt att konservera vår bukett.. har inte fått hem den ännu eftersom det bara e 3 veckor sedan vi gifte oss.. men kan säga att det inte va lätt att få tag i en konservator.. här nere i skåne iaf.. ringde varenda blomsteaffär men ingen gjorde det längre fick till svar att det tog för mycket tid o va för kostsamt för att folk skulle vilja göra det.. men efter mycket om o men fick vi tag i en privat person som gjorde det så ett tips är att vara ute i god tid om det e det man tänkt sig.. Menar buketten håller sig inte fin många dagar efter bröllopet. Hur som helst så kändes det viktigt för oss att få bevara buketten så kosta va det kosta vill :) Lycka till

Svar på tråden Bevara brudbuketten för framtiden?