• Jessli

Tips på roliga lekar som inte är för fåniga?

Skulle bli jätteglad för tips på lekar och annat att göra under kvällen som inte är för fånigt... :)

Jag vill ha lekar/annat spex som får fart på folk och får dem att skratta, men som inte påminner mig om nollningslekar eller får folk att skämmas. (Inga gurk- eller kysslekar alltså... )

Hm ,förstår ni hur jag menar? Nån som har bra tips på detta! Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på roliga lekar som inte är för fåniga?
  • Lady Marmelade

Sko leken är kul. Brud och brudgum får båda ta av sig skorna. Sedan har brud och brudgum ett ex av sin egen sko och ett ex av den andres sko. Sedan ska de stå på sina stolar med ryggen mot varandra och så får de olika frågor tex vem kör bäst? Vem diskar oftast osv. Bruden räcker upp sin sko om hon tycker att påstående stämmer bäst på henne eller brudgummens sko om hon tycker att det stämmer bäst på honom och han gör samma sak samtidigt. Så får man se hur mycket de är överränns om. Det brukar vara roligt.

• Jessli

Tack för tipset Lady Marmelade! :) Det ska jag skriva upp!

Flera tips mottages mycket tacksamt! Jag är så dålig på detta... :) Kan man ha musiktävlingar och liknande eller känns det för torftigt? Vi kommer att ha ett bröllop med ca 40 gäster- ingen släkt, bara närmaste familjen och goda vänner i vår egen ålder. Vi kommer att vara i en festvåning.

• sjd

Våra gäster lekte "Hela havet stormar".

Varje gång någon åkte ut fick de i uppdrag att varje månad den 26:e ska de göra något för oss, fram till vår årsdag.

Det kunde vara t ex att "den 26 mars ska du skicka brudparet en blomma" eller "den 26 juli ska du bjuda brudparet på en middag" och liknande. Kommer inte ihåg alla, minns bara att en gång var det "den 26:e xx ska brudparet bjuda dig på middag"... Det var en överraskning... :)

Det var jättekul och vi "slapp" själva vara med och leka. :)

• sjd

Kanske ska tillägga att det var något våra toastmasters hade planerat och vi hade inte en aning... :)

Svar på tråden Tips på roliga lekar som inte är för fåniga?