Dopsånger!!!
Har fått den stora äran att sjunga på ett dop. Då jag oftast sjunger på bröllop och begravningar har jag dåligt med förslag på sånger att ge föräldrarna. Ge mig några förslag! Det behöver inte vara traditionella som "Gåtfulla folket".
Har fått den stora äran att sjunga på ett dop. Då jag oftast sjunger på bröllop och begravningar har jag dåligt med förslag på sånger att ge föräldrarna. Ge mig några förslag! Det behöver inte vara traditionella som "Gåtfulla folket".
ak76:
Jag hittade den!!!Åh!Perfekt!!! Fler sånna förslag!!!
Nej - inte "Du är allt", den är nog mer till bröllop tror jag.
Måste bestämt vara "Det är du"
nu lägger sig kantorn i igen:)
Det finns en bok som heter "Dopsånger - sånger vid livets början" (med vitsippor i en ram runt en bild på ett litet barn... däri finns bla Det gåtfulla folket; handens fem fingrar; Sparvöga och mitt lilla barn (barbro lindgren/jojje wadenius)...
Sen skulle jag vilja slå ett slag för "Älska mig" på dop, som jag hävdar passar SÅÅ mycket bättre på ett dop än på bröllop, där den ju är rätt vanlig!!
Handens fem fingrar är ju helt underbar!
Har också sjungit en del från Carolas vaggsångsskiva (tror skivan heter "Sov på min arm") på dop, där finns många fina bl a Lyckeliten och Vi har en tulta med ögon blå. Carolas Himlen i min famn är också jättefin.
Eller varför inte Stevie Wonders Isn't she lovely?
linflickan,
håller HEEELT med dig!!!!! Sjöng själv "Älska mig" på ett dop nu i lördags och texten kändes verkligen SÅ rätt. Mycket mycket bättre än alla de gånger jag gjort den på bröllop...tycker nästan att den känns lite "ego" då.
Ang. "Handens fem fingrar" måste jag slå ett slag för gitarrkomp. Har själv alltid föredragit piano, men just på denna kom sången och texten fram så mycket mycket mer!! Lite roligt, gitarrkompet var lite av en nödlösning då ett elpiano inte ville fungera, men blev verkligen jättebra..där ser man!
...och så har du ju Nocturne, där texten börjar "sov på min arm".
linflickan:
Så du är kantor...intressant! Jag skäller ofta över dina kollegor då de ofta är helt oförberedd då jag kommer på plats och ska sjunga. Varför är de det tror du? Musiekn är ofta väldigt viktig för de inblandade. Nu har jag dock lärt mig av misstagen och försöker ta med mig komp som jag kan öva med på "hemmaplan" och inte 15 min före dop/bröllop
Fler förslag!?!?
Vi hade sången "Himlen måste sakna en ängel" på sonens dop, jag älskar den sången, den är så fin. Den finns med på skivan "Kärlekssånger till ett barn vol.1"
Sara Löfgren - För alltid (från Fame Factory)
Peter Simson - Det bästa jag har (från Fame Factory)
Maruro Scocco - Du är aldrig ensam
Peter LeMarc - Älskad från första stund
Peter LeMarc - Handens fem fingrar (det är hans om gjort den)
Januari 2006:
Den låten finns med som ett alternativ.
Miss Cee: Peter Simson! JA,den kommer jag ihåg!!Ska leta...
" Ett mästerverk" Vet inte vem som har skrivit den men den finns med på en kristen barn cd som heter Hopp.
kolla den här hemsidan klicka på musik och gå ner nästan längst ner på outgivna låtar . lovisa 1, lovia 2 där tycker jag skulle kunna passa på dop.
www.fceduc.umu.se/~linus.sallstrom/
HAr någon en ljudfil på Peter Simsons låt?
Maia gärna mig! (och noter såklart om det finns =)
susanne_eco@hotmail.com