Dopsånger!!!
Har fått den stora äran att sjunga på ett dop. Då jag oftast sjunger på bröllop och begravningar har jag dåligt med förslag på sånger att ge föräldrarna. Ge mig några förslag! Det behöver inte vara traditionella som "Gåtfulla folket".
Har fått den stora äran att sjunga på ett dop. Då jag oftast sjunger på bröllop och begravningar har jag dåligt med förslag på sånger att ge föräldrarna. Ge mig några förslag! Det behöver inte vara traditionella som "Gåtfulla folket".
Vi spelade "Handens fem fingrar" på ett dop nyligen. Mycket uppskattat! (Kanske lite traditionell dock!)
Lisa Nilssons?
*puff*
Jag och min bror sjöng "Du är det finaste jag vet" av Björn Afselius, i stämmor och två akustiska gitarrer, på min gudsons dop.
Det var uppskattat.
Jga var på dop igår och då sjöng solisten en sång som heter "In my baby's eyes". Vet inte vem som skrivit den, tyvärr.
Den var fin...
På båda mina barns dop hade vi "Du vet väl om att du är värdefull". Den tycker jag är fin!
Shirley Clamp har en låt på sin skiva som vi hade på vår sons dop (tror den heter det är du...)
Hon har i alla fall skrivit den just för dop och den är helt underbar. Grät så det skvalade.... :)
Du menar inte "Du är allt"??
Celine Dion sjunger en som heter "Miracle". Du kan lyssna på den på örongodis. www.inbeportal.com/music/godis.htm
Shirley Clamps låt heter Det är du - om jag inte minns fel.
Vi hade Sång till friheten som min svärmor sjöng. Hon hade dessutom skrivit om en av verserna så att den passade in på oss - inte ett öga var torrt!