• Senvinterbrud-06

OT-Varning för detta nummer-Karibienkryssningen!!!

Ville bara varna om det är någon som missat detta m karibiensamtalen nu igen. Om någon ringer upp er och säger att du vunnit en kryssning till ovanstående (på engelska), lägg på! De luras och vill bara åt ditt kortnummer så de kan komma åt dina pengar. (Om vi bröllopsplanerare har så mycket pengar på kontot...:))
    Bara en liten varning...

• Svar på tråden OT-Varning för detta nummer-Karibienkryssningen!!!
  • Senvinterbrud-06

009724900000
    var numret som ringde oss idag... Glömde... :)

• 1juli06

vi blev uppringda i dag men det var hemligt nummer... vi la på!

• Janiz

Dom ringde mig oxå, jag hade vunnit en resa sa dom...men jag la på.

• Kirk

Tack! Alltid bra med en varning i rättan tid!

• frugancarlsson

kommer dom verkligen åt pengarna på ens konto.. får man inte en hög teleräkning.

jag har en kompis som blev uppringd men hon tänkte sig inte för och tyckte 9 el var de var.. hon hade inga pengar på sitt konto. går dom in senare och tar penggarna då el

• Izunia

de har ringt mig med...som tur var had ejag en kund som varnat mig för detta. Min mamma hade deras nummer pa missade samtal...

• Lohrinda

Hej!
    För att kunna debitera din telefonräkning eller liknande måste du göra något aktivt för att visa att du vill ingå deras avtal. Så lägg bara på, så kan det inte hända något. Får du sms, svara inte på det.

Du ska aldrig ge ut ditt kortnummer eller kontonummer till någon som ringer dig. Alla banker har redan all sådan information, de kan möjligen behöva kontrollera personnumret. Banken ringer oftast inte upp oanmälda dock, gör de det brukar det handla om att de vill boka in rådgivning och sådant sker på bankkontoret eller via ev Telefonbank. Vill man handla på nätet med sitt kort, vilket man inte ska vara rädd för, finns det många bra tjänster via bankerna som gör att du aldrig behöver lämna ut ditt riktiga kortnummer.

Svar på tråden OT-Varning för detta nummer-Karibienkryssningen!!!