• Bröllopstokiig

Tips på festlokaler i Umeå?

Hej
    Tänkte bara höra om det finns någon som ska gifta sig i Umeå ( eller har gift sig).
    Vi funderar på att gifta oss och skulle vilja ha lite tips på kyrka, festlokal, catering, frisör, fotograf osv.

Mvh Nilla

• Svar på tråden Tips på festlokaler i Umeå?
  • Bröllopstokiig

Hur kan man få tag på sömmerskan i Stöcksjö? Är det någon som har hennes telefonnummer?

• Bröllopstokiig

Hon har 090-42345

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Stöcke bygdegård är perfekt om man ska gifta sig i strömbäck! Strömbäck ligger 1,5 mil söder om stan och Stöcke 1 mil söder om stan.... trevligt läge och gott om plats

• Bröllopstokiig

oj det blev fel ikon!!!

• Bröllopstokiig

Brannlands vardshus ar jattefint! och med vacker utsikt.

Jag gissade att Savargarden ar dyrt, men jag har ocksa sett det, valdigt vackert - som ett slott! De har en kallare pa Savargarden (stenvalv och vaggar minns jag?) nar jag var dar (1994) kunde man fa samma mat som 'dar uppe' fast billigare - det finns kanske rum for 50-60 pers.

Lokaler finns det gott om i Umea, jag tycker att Skogis later bra ocksa - det ar billigt och lokalen ar relativt modern.

• Bröllopstokiig

vi gifte oss i backens kyrka och hade klockargården som fest lokal. Ligger bara en bit från kyrkan så vi gick fackeltåg dit. Enormt vackert! Klockargården är en västerbottensgård som waldorf skolan använder 1000 kr i hyra o då fick vi även tillgång till det dagis som är på andra sidan av huset. Det finns ett diskrum med varmhållningsmöjligheter. men det är ju catering som gäller.
    Hälsn. Lina

• Bröllopstokiig

en till grej... frisör:
    allt jag kan säga är headline!!!!!! Enormt duktiga!

• Bröllopstokiig

Funderar på bröllop i sommar, men vi hade tänkt ett lite mindre sådant, runt 30 personer. Lokaltipsen tidigare, passar de för ett sånt "litet" bröllop??

Frisörtips: Sjöbergs Trend uppe på Universum.

• Bröllopstokiig

Brannland passar for ett mindre sallskap tror jag. Och Savargarden har olika stora rum -kallaren ar mindre.

• Bröllopstokiig

Göstas loge är ett jättefint ställe i Yttersjö, en bit utanför stan. Perfekt för upp till ca 80 gäster. Skulle helt klart valt det om vi blev mindre gäster på vårt bröllop. Fint läge vid vattnet. De ordnar även buss till gäster och eskort till brudparet om man vill det. Lycka till !!!

• elb

Gammal tråd detta... meeeeen jag undrar vilka lokaler som är bäst i Umeå idag för ett borgerligt vinterbröllop? har tittat på Fabriken som var väldigt fint, men tyvärr rätt dyrt med sina 8500 i hyran... Dock fick man vara kvar där hur länge man ville på kvällen och musikutrutning ingick vilket var bra! Någon med bra idéer?!

• jappetjejen

Röstar oxå på göstas loge! Verkligen fint!

Svar på tråden Tips på festlokaler i Umeå?