Februari 2007
24 februari 2007 är det dax för oss att säga JA!
Några fler?
Kan vara kul att följas åt under det kommande året
24 februari 2007 är det dax för oss att säga JA!
Några fler?
Kan vara kul att följas åt under det kommande året
Åh, va roligt att det börjar fylla på med brudpar i februari -07! Puffar upp denna tråden lite om det finns någon mer som vill komma med i vår tråd!
Här kommer en till! Vi gör slag i saken i slutet av jan eller tidig feb! några dagar inann jag fyller 30. Herregud..... vart tog alla år vägen????
Kul att följas åt!
Jaha, hur kommer det sig att ni har valt just februari? Känns som om att det inte är den vanligaste bröllopsmånaden direkt.
För vår del så passade det bra in i tiden med vårt övriga liv. Vi skulle inte hinna gifta oss i sommar och sommaren 2007 kändes oerhört avlägset. Dessutom kan det ju vara kul att pigga upp en i övrigt hemsk & tråkig månad genom att ha bröllopsdag då, eller hur?
Jag och min man gifte oss i februari i år! Vi gifte oss på VIP-service på Arlanda och åkte sedan på bröllopsresa till Thailand.
Väl hemma i Sverige igen klädde vi oss till brudpar igen för att låta en fotograf ta kort på oss. Vi ville att det skulle framgå av våra bilder att vi gifte oss på vintern så vi tog några utomhusbilder. Vi hade sådan tur att isen låg jättefint på Vättern så vi kunde ta bilder ståendes på isen med bara himlen i bakgrunden. Ska se resultatet imorgon, väntar med spänning.
I lördags hade vi fest för vänner och släkt, det blev en jättetrevlig kväll. Inledningsvis visade vi en liten film från vigseln och efter det var det partaj!
Nu är det fem veckor sedan vi gifte oss och det känns nästan som igår eftersom vi dragit ut på godsakerna lite.
Lycka till alla februaribrudar!
Soleil
Anledningen till varför vi tog februari är nog dels för att det passar bra i tiden.. På sommaren hinner vi inte riktigt, vill dessutom inte vänta så länge ;) Sen har det med att göra med årsdag.. Som i och för sig inträffar 1 mars, men februari ligger ju väldigt nära i tiden Dessutom är det mysigt som tusan i februari! Och, det krockar förhoppningsvis inte med något annat bröllop... Ni andra då? Varför februari?
Vi ville kunna åka till Asien direkt på bröllopsresa och då är februari en bra månad. Sedan hade vi länge gått och funderat på hur vi ville ha vårat bröllop och när vi äntligen bestämt, vilket vi gjorde i somras (2005) så tyckte vi att februari låg bra i tiden. Vi har inte tyckt att det varit så viktigt när på året man gifter sig, utan mer vad man gör av det. Varje årstid har sin charm!
Eftersom både jag o min sambo fyller år i mitten av feb åker vi alltid på semester då. Nästa år vill vi åka på en ordentlig resa då jag fyller 30 o han 25, och då vi vill gifta oss nästa år men inte kan rodda bröllop OCH två långresor bestämde vi oss för att slå till lagom till födelsedagarna. Och det är väl ett lysande sätt att göra februari lite speciell!!
Jaha, då var det bara 10 månader kvar då *skratt*.. Idag har jag fått bekräftat bokningen av kyrkan. Det känns långt borta, men ändå lite mer på riktigt nu. Dessutom pratade jag med min tärna igår. Hon befinner sig i London fram till Januari, så det kommer bli intressant. Hon undrade om klänning- jisses vad långt bort februari kändes då!
Hur går det för er andra?
hejsan svejsan alla glada februaribrudar!!
Här e en till! Vi gifter oss 10 Feb. Kyrkan e bokad likaså festlokalen. Vi ska gå till en juvelerare efter påsk o designa våra ringar. Min klänning ska sys av min blivande svärmor som är urduktig på att sy men jag ska prova alla klänningar i hela världen för att veta vilken jag ska "kopiera"... :D
Datumet valde vi förresten för att vi träffades den 10 feb 2001. Najsigt!!!
Nån annan av er som ska gå ner lite? Jag ska ner 10 kg. (puh) tur att det finns tid kvar eftersom det gått rätt trögt!
Hejs svejs
Hej Vintern2007
Fy va bra att han en svärmor som är duktig på att sy! Och det är himla romantiskt att välja 10 februari av den anledningen! Har ni pratat med toastmaster/madame än? Eller någon annan som ska vara med? Har lite ångest för hur långt iförväg man egentligen vill vara ute.
Jag känner mig lite konstig- har provat tre klänningar, den första är den enda jag kan se mig i på bröllopet! Är jag "onormal" ;) som känner att jag hittat rätt så tidigt i mitt sökande efter wow-känslan?