• lillamilva

Festlokal på Öckerö eller Hönö?

Vi ska gifta oss nästa år men vill vara ute i god tid...
    Är det någon som känner till en bra festlokal på Öckerö eller Hönö. Skulle vara kul med en lada, båthus eller liknande som man kan fixa till själv

Tacksam för alla idéer...

• Svar på tråden Festlokal på Öckerö eller Hönö?
  • Meddelande borttaget
  • Lillamilva

Ja tack, det skulle vara jättesnällt!
    Var ska de gifta sig?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Angelita

Hej!
    I sommras gifte sig min bror och de hade sin mottagning på Tullhuset Skaldjurscafé på Hönö, hur fint som helst! Där vi satt och åt var det fönster runt om hela lokalen, och havet precis utanför och runt om... Lokalen var inte enormt stor, men fi fick plate en hel del

• it-belle

Jag vet att Missionskyrkan på Öckerö har en jättefräsch lokal som heter Nimbus - stor och rymlig nere i hamnen.

• Nillapilla

En kompis till mig hade sin fest på Nimbus. De var jättenöjda. De tog sina foton till havs och anlände med båt till festen!

• Lillamilva

Tack för alla idéer!
    ska börja titta runt nu snart - det är så kul att planera

Nillapilla - Vilken rolig idé att ta bilderna till havs... Vilken kyrka gifte de sig i?

Angelita - Hur många gäster får man plats där tror du? Vi blir ca 80-90 st.

• jeab

Jag håller med om att Tullhuset är en underbar lokal! Vi hade vår bröllopsfest där. Utsikten är oslagbar! Fast de rekommenderar max 50 personer så det är ju för litet för er. Dessutom får man ju köpa all mat och dryck av dem.

När det gäller Nimbus kan det vara bra att veta att man inte får ha alkohol där... Vet dock inte hur många personer som går in men jag tror det är ganska många. Också väldigt fint precis vid vattnet.

Franses är också jättemysigt. Borden är gjorda av rustika plankor och "benen" på bänkarna är gjorda av Silltunnor. Det är ungefär inrett som en sjöbod kan man säga. Lite osäker om ni får plats med 80 - 90 pers för det är inte jättestort. Jag tror inte (men är inte helt säker) att man får ordna mat och dryck själv.

Det finns en lokal på Hälsö som tillhör bollklubben som man kan hyra men personligen tycker inte jag att läget vid fotbollsplanen är så mysigt.

Svar på tråden Festlokal på Öckerö eller Hönö?