• Bröllopstokiig

Sko-problem....

Jag skulle verkligen behöva lite råd om skor. Jag ska vara tärna på min bästa väns bröllop, men nu har jag börjat fundera över sko-val. Finns det skor:

*med låg klack
    *som ej är beiga
    *som man ej får skoskav av
    *som man kan dansa i
    *som man kan ha användning av någon annan gång än på bröllopet
    *som inte är alltför dyra
    *som görs i storlek 41-42

........och i så fall vart????????

• Svar på tråden Sko-problem....
  • Bröllopstokiig

Ellte: Puss tillbaka!!!!

• Bröllopstokiig

Vilken färg skall det vara?

Jag (blivande brud) skall gå till en dansaffär och kolla. Jag vill ej ha högklack dock dansvänliga skor. I dansaffärer brukar det finnas bra och snygga skor, och dessutom många klackhöjder att välja mellan.

• Bröllopstokiig

Pippi: Tack för rådet! Det har jag inte tänkt på! Färg vet jag inte riktigt, klänningen är silver/grå. Funderar på svart...?!

• Bröllopstokiig

Svarta skor är ju alltid snyggt och dessutom användbart till det mesta. Till silver/grått är det jättefint, tycker jag. Man får väldigt snygga ben (ocj hållning) av dansskor

Det var länge sedan jag var inne i en dansaffär, men när jag var yngre brukade jag ofta handla i sådana, typ skor och trikåer och andra danskläder. Jag fundrerar på att prova ett par helt låga skor (balettmodell men så klart inte tåspetsskor ) och eventuellt be skomakaren sätta på en sula/klack. Jag vill helst ha så låga och bekväma skor som möjligt.

• Bröllopstokiig

var finns dansaffärer i stockholm?

• Bröllopstokiig

* Balettshopen i Salénhuset (Norrlandsg. 15/Regeringsg. 48) (mkt bra)

* Dans & Gymshop (Gamla Brogatan 34)

* Stockholms dansservice (Hornsg. 71)
    (ej varit där)

• Bröllopstokiig

Här är några olika dansaffärer:
    Balettshopen, Salénhuset/regeringsgatan
    Dance&Gym Shop, Gamla Brogatan
    Stockholm Dansservice, Hornsgatan
    Rosa Elefanten, Drottninggatan

• Bröllopstokiig

Jag har köpt dansskor på Stockholms dansservice som jag är helt nöjd med. Det jag frågade efter var skor för "karaktärsdans" som ser ut lite mer som "vanliga" finskor. Jag har ett par med ca 4 cm klack och rem över vristen och ett par med 2,5 cm klack och snörning. Sedan finns det naturligtvis mycket mer att välja på än så!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tänkte bara tala om att jag idag inköpt ett par svarta sandaletter i skinn att ha på bröllopet! De var oerhört bekväma och valdigt snygga dessutom!!

Nöjd och snäppet lugnare....
    Tack för de tips jag fick!

• Bröllopstokiig

Sockeplast, kanske?!?!?!? *ler*

Svar på tråden Sko-problem....