• Jessli

Sunspray eller solariebränna?

Hej!

Hur gör ni vårbrudar som vill se lite bruna och fina ut till bröllopet? Har ni tänkt att sola solarium eller använda er av sunspray?

Jag brukar aldrig sola solarium annars och har alrig testat spray heller, men eftersom jag är så blek i hyn så skulle jag vilja känna mig lite extra fin nu när jag visar hela ryggen och armarna och allt. Problemet med solarium för min del att jag får utslag/fnnar på ryggen vilket jag inte vill riskera att få till bröllopet, men jag är lite skeptiskt till spray med.

Någon som har nåt tips? :)

• Svar på tråden Sunspray eller solariebränna?
  • Emma81

För mig tar det ganska lång tid innan jag blir snyggt brun av solarium, så jag föredrar helt klart Soldusch! Har provat både att bli sprayad av någon, och helautomatisk dusch och jag föredrar det senare.Jag gick till Skönhetsborgen i Stockholm, som har en dusch som heter Magic Tan. Det tog bara 1 minut och blev jättefint resultat!Då blir man brun på en gång, plus att det ju är bättre för huden än med solarium. Kan varmt rekommendera Magic Tan!

• Jessli

Emma, hur länge såg det snyggt ut? Din hy reagerade inte negativt på något sätt? Det blev alltså jämnt resultat? Behöver man duscha flera gånger för att få bra resultat eller räcker det med en gång?

Jag är verkligen novis när det gäller sånt här... :)

• M.E.

Hej, jag provade spraydusch i kabin, fast det var ej tjej som sprutade på... jag blev inte nöjd. Mina händer såg alldeles smutsiga ut och det var ojämt färg i tex urringnigen... Så jag kommer sola solarium... vet att det inte är så nyttigt men men...man behöver ju inte överdriva.
    Jobbigt med finnarna dock för dig, jag vet hur det är med såna problem. Men mitt berodde på p-piller, jag fick finnar på ryggen av cerazette (östrogenfria piller). Du har inet provat att se till att du duschar efteråt ev innan också, så huden är ordentligt ren innan. Och efteråt för att ta bort svett och fett som kan täppa igen porerna.
    Men om du vill ha spraydusch så tycker jag du provar nån månad innan bröllopet så vet du hur det blir! Så gjorde ju jag, för att veta hur resultatet är...

• Bobou

Jag har iofs inte testat soldusch, utan blivit sprayad för hand bara, men jag föredrar sprayning. Om den som sprayar är duktig blir det precis jämnt över hela kroppen, men i en dusch kan det bli väldigt ojämnt om man har otur... (har jag hört.)

Man blir mörkare såklart om man kör flera gånger, men det behövs inte om man inte vill bli jättebrun. Om man peelar kroppen innan man sprayas blir det ett jämnt och vackert resultat.

• M.E.

Det var en tjej som sprutade på menar jag. Skulle stå en inte ej*

• M.E.

Obs, jag gjorde alla förberedelser man ska, peeling etc men det var ändå ojämnt...

• Bobou

M.E.:

Det var synd, det var en dålig tjej i så fall... hon som sprayar mig ser direkt om hur mycket hon behöver ta på alla kroppsdelar, vissa tar ju färg lättare än andra. Händerna får jag smörja in innan hon sprayar dem, det blir inte bra annars säger hon, men jag vet inte hur det funkar...

• pinzett

Jag säger spray !!!! Men jag å sambon gör det själva hemma...sitter faktiskt just nu å väntar på att få duscha av mig "bronzen" !!! Det håller ca en vecka...men tex ansiktet bli "vitare" fotrare än mig på sambon...beror på att jag sminkar mig å tvättar mig mer/nogrannare...sådan här spray går ju bara ner till första hudlagret ! Solarium går ner till andra...Men går ju att bättra på när/var man vill plus att man får snabbt resultat och kan variera "styrkan" från gång till gång !

• Jessli

Tack för alla svar! Jag får helt enkelt testa mig fram - prova både dusch och spray. Jag vill ju inte riskera att se Svill jag inte vara så blek som jag är heller.

Fler får gärna skriva ned råd eller kommentarer! Bara kul att höra vad ni har för erfarenheter!

• Jessli

Oj, jag lyckades radera en bit av meningarna där... men jag hoppas ni förstod lite av vad jag menade...

• caja

Hm, vet inte riktigt ad jag ska rekommendera här.. gjorde en spraydusch förra våren. Hon var jätteduktig, och blev fint resultat (ok, innan man hade duschat första gången såg man ut som man varit ute i Saharaöknen en månad ungefär) men när överskottet sen försvann var det jättefint. Det problemet jag upplevde var att när man sen blev lite varm under kvällen (hade oxå sprajat till ett bröllop jag skulle på) vilket är lätt hänt med mycket personer och dans och så vidare.. så färgade det av sig under armarna. Färgen gick bort i tvätten och så, inga problem.. men kanske inte så kul att få fläckar på vita klänningen just den dagen. men det kanske är olika från person till person. :)

• Shakti

Vad kostar solspray ungefär?

• sanna100

Bobou,

var sprayade du dig någonstans?

• Bobou

sanna100: Dolce Vita i Uppsala.

caja: Man kan välja om man vill ha bronzer eller inte. Om man inte har bronzer i sprayen syns ingen färg alls från början utan bara den man får efter typ en dag. Och den färgen sitter ju i huden och kan inte färga av sig. Det är såklart lättare för den som sprayar att få det jämnt om man använder bronzer, men om han/hon är duktig ska det gå ändå...

Svar på tråden Sunspray eller solariebränna?