• Scriptina

dessert med choklad och hjortron..

..vill vi ha på vår stora dag. Passar det ihop?
    Förslag?

• Svar på tråden dessert med choklad och hjortron..
  • emra

JAAA!
    var på ett bröllop på nyårafton och fick en chokladtårta i tre lager med mörk i botten och ljusare cremig i mitten och nåt gott vitt lager ovanpå, med hjortron sås och nån slags gelerutor av hjortron som inte vad så goda men det var bara konsistensen...
    annars var det sutergott!!

• anne på grönkulla

Chokladtårta med en sås på hjorton låter som att det borde bli gott - en ganska liten bit av en riktigt mäktig tårta kanske med såsen som fräsch detalj?

Eller en liten "korg" av choklad med hjorton eller hjortonparfait kanske i?

• Courage

Man borde kunna göra en Sachertårta med hjortron. Byt ut aprikoskrämen mot en hjortronsylt, så borde det smakmässigt funka. Aprikos och hjortron ligger inte så långt ifrån varandra i smak.

• Lapinette

Har ätit denna kombination på en restaurang bara för några månader sedan. Det var som en chokladmousse (väldig koncentrerad choklad och hård) och vid sidan om hjortronsås. Tyckte det var spännande och gott. Nästan samtliga familjemedlemmar tog denna efterrätt.

• Scriptina

*glad*
    tack för era kommentarer. Då törs jag ta upp förslaget med dom som ska ordna vår mat

Hjortronpannacotta är ju jättegott, kanske kan man servera den med något chokladigt?

• Nickolina

Åh vad gott...jag skulle dö av lycka om jag blev bjuden på en sån smarrig dessert

• Lurline

Jag var på ett bröllop där de serverade hjortronmousse på en slags choklad-sockerkaksbotten, fast kompaktare och sedan hjortronsås brevid.

Det var väldigt gott. Även om jag har lite svårt att förklara hur själva chokladbotten var gjord

• Scriptina

Efter så många lovord så blir det nog en choklad och hjortron-kombo

Svar på tråden dessert med choklad och hjortron..