Hej, jag bytte i höstas från p-piller till NuvaRing då jag testat olika p-piller och fått div biverkningar. Jag åt Trinordiol i typ 10 år men led av migrän typ en gång i månaden, bytte då till Cerazette men då gick jag upp nästan 10 kilo!!!!!!!!!! Annars funkade de bra, ingen huvudvärk alltså. Men att gå upp en massa och få en massa acne på köpet när man är 27 år är inte så kul. Min barnmorksa rekommenderade på Nuva Ring och jag har nu testat dem i ett halvår ungefär. Vikten börjar stabilisera sig tack och lov, jag är inte nere i mina 58 kg ännu men det går sakta men säkert ner. Ringen funkar jättebra förutom flytningarna som en annan talade om. Man kan dessutom ta två ringar efter varandra så att säga, dvs ha inne i (3+3)6 v och först den 7.e vackan få mens igen. Så smidigt att slippa tänka på ett piller varje dag och min migrän har minskat avsevärt också. Kan känna lite under den ringfria perioden men inte
i den utsträckning som tidigare. Lycka till med krånglandet, jag vet att jag längtar till den dag då jag kan vara helt hormonfri, dvs då vi ska skaffa barn. Men det får bli efter bröllopet. Helt utan i dagsläget funkar inte för mig, då jag får irritationer av kondomer.